عربستان: امیدواریم که شورای امنیت به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رای مثبت دهد

نماینده عربستان در سازمان ملل با تکرار ادعاهای بی‌اساس مدعی شد که ایران به رفتار غیرمسئولانه خود ادامه می‌دهد و امیدوار است که شورای امنیت به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رای مثبت دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی روز سه‌شنبه در نشستی در سازمان ملل با تکرار ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آل‌سعود درباره کشورمان مدعی شد که ایران همچنان به رفتار غیرمسئولانه و غیرمنطقی خود ادامه می‌دهد.

المعلمی مدعی شد: «نمی‌توانم تصور کنم در صورتی که تحریم تسلیحاتی ایران برداشته شود رفتار تهران چگونه خواهد شد. ریاض حداکثر میزان خویشتن‌داری را در برابر اقدامات تحریک آمیز ایران داشته و جامعه بین‌الملل نباید رفتار ایران در منطقه را نادیده بگیرد.»


بیشتر بخوانید


نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور همچنان بر موضع خود درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران پای‌بند بوده و در این باره با روسیه و چین در ارتباط است و گفت امیدوار است که شورای امنیت به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رای مثبت دهد.

المعلمی طرح صلح منطقه‌ای مطرح شده از سوی حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان را دستاویزی برای سیطره ایران بر منطقه توصیف کرد و بدون اشاره به طرح دروغین ترامپ موسوم به معامله قرن، گفت که ریاض با شک و تردید نسبت به طرح‌های صلح منطقه‌ای می‌نگرد.

عربستان ساعاتی پیش از این نیز در نامه‌ای به شورای امنیت مدعی شد ایران در عین حال که ثبات و امنیت خاورمیانه را به مخاطره انداخته است، با اقداماتش تهدیدی برای ثبات جهانی است!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار