نظرسنجی: آمریکایی‌ها به فرمانداران خود بیشتر از ترامپ اعتماد دارند

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد آمریکایی‌ها روش کاخ سفید در مقابله با کرونا را قبول ندارند و به رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به فرمانداران خود اعتماد کمی دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  وبگاه شبکه اِن‌بی‌سی نیوز، نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام گرفته از سوی این شبکه که با همکاری مؤسسه «ویکلی ترکینگ پول» صورت گرفت ناپذیرفتنی بودن نحوه مقابله کاخ سفید با ویروس کرونا از نظر شهروندان این کشور را نشان می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۴۳ درصد از شهروندان روش کاخ سفید دو دوران شیوع ویروس کرونا را درست می‌دانند و در مقابل ۵۵ درصد معتقدند این کشور روش خوبی اتخاد نکرده است.

همچنین ۶۰ درصد از افراد شرکت کننده در این نظر سنجی عملکرد فرماندار ایالت خود را در این دوران قبول داشتند در حالی که تنها ۳۷ درصد در نقطه مخالف این افراد بوده و از فرماندار خود راضی نبودند.

علاوه‌بر این در این نظر سنجی از شرکت‌کنندگان پرسیده شد درباره بازگشایی و پایان قرنطینه به فرماندار خود اعتماد دارند یا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، که در این مورد نیز از هر ۱۰ نفر آمریکایی ۷ نفر فرماندار خود را انتخاب کردند که معادل ۷۰ درصد اعتماد به فرماندار است در مقابل تنها ۲۵ درصد اتکا بر ترامپ را انتخاب خود دانسته‌اند.

 ۵۳ درصد از جمهوری‌خواهانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، دستور ترامپ را نسبت به فرمانداران خود، قابل اعتمادتر توصیف کردند.

ترامپ در صحبت‌های روز استقلال خود با اشاره به چین و ویروس کرونا و تعداد بالای مبتلایان به ویروس کرونا در هفته اخیر در این کشور گفت: «آمریکا در حال ترقی و رشد چشمگیری بود تا اینکه این ویروس از چین آمد و مقابل ما ایستاد.»

او در سخنرانی خود، نظرش را تکرار کرد و گفت تعداد بالای افراد مبتلا به دلیل تعدد تست است. این ادعای او بار‌ها از سوی کاخ سفید و متخصصان بهداشت رد شده است.

ترامپ در آخر مدعی شد که آمریکا در مسیر رو به پیشرفتی در مدیریت کرونا قدم گذاشته است.

هم‌اکنون شمار آلوده‌شدگان به ویروس کرونا در آمریکا مرز ۳ میلیون نفر را رد کرده است و کارشناسان درباره شیوع بیشتر ویروس کرونا در این کشور به صورت مکرر هشدار می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار