لزوم تامین اعتبار ۱۸ ایستگاه پمپاژ در استان ایلام

نماینده مردم ایلام در مجلس بر لزوم تامین اعتبار ۱۸ ایستگاه پمپاژ در استان ایلام تاکید کرد و گفت: این طرح ها نقش بسیار مهمی در توسعه کشاورزی استان دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش کشاورزی است که نیاز است زمین‌های دیم استان به آبی تبدیل شود.

او افزود: در حال حاضر طرح‌های بزرگی در حوزه آبرسانی به زمین‌های کشاورزی استان مثل طرح سامانه گرمسیری در حال اجرایی شدن است که نیازمند تخصیص اعتبار هستند.

فلاحی با اشاره به اینکه ۱۸ ایستگاه پمپاژ در استان نیز برای آبی کردن اراضی استان در دست ساخت است، افزود: تکمیل این طرح‌ها نیازمند ۳۸۰ تا ۵۰۰ میلیارد اعتبار است.

نماینده مردم ایلام در مجلس  افزود: اگر اعتبار این طرح‌ها تامین شود رونق قابل توجهی در کشاورزی استان ایجاد می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های مرز مهران و لزوم توسعه زیرساخت این مرز، افزود: با توجه به تردد میلیون‌ها زائر از سراسر ایران از مرز مهران، تامین اعتبار توسعه زیرساخت‌ها و مسیرهای منتهی به مهران ضروری است.

نماینده مردم ایلام بیان کرد: با توجه به وضعیت نامساعد جاده‌ها و معابر شهری شهرستان‌های مختلف ایلام، بودجه‌ای به این مهم باید اختصاص داده شود که چهره شهری این استان تغییر کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.