در جریان بررسی لایحه خرید اتوبوس:

حمایت اعضای شورای شهر برای خرید ۱۲۰ اتوبوس از ایران خودرو/ مشتری پای معامله است، تعلل نکنید

اعضای شورای شهر خواستار خرید فوری ۱۲۰ اتوبوس شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان ارائه لایحه دو فوریتی افزایش اختیارات مالی شهردار، اعضای شورا نظرات خود را بیان کردند.

حسن رسولی عضو شورای شهر در موافقت با این لایحه گفت: سه سال است که اتوبوسرانی می‌خواهد اساسنامه خود را به صحن شورا بیاورد و دیگر امسال باید این اتفاق رخ بدهد و لذا ما به این لایحه رای می‌دهیم.

سپس بهاره آروین با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت کاری مدیریت شهری ستگفت:، اما این ۱۵۰۰ میلیارد تومان را چگونه تامین می‌کنید؟

اما الهام فخاری عضو دیگر شورای شهر به مخالفت با این دو فوریت برخواست و گفت: اهمیت طرح دو فوریتی مشخص است و قرار بود این لایحه به صورت دو فوریت بیاید، اما چرا معاونین شهردار در مورد اهمیت این دو فوریت با شورا گفتگو نکردند و تعامل یکطرفه امکان پذیر نیست.

همچنین محمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر نیز با تاکید بر اینکه مسئله تامین اتوبوس تهران بسیار مهم است اظهار کرد: ۱۰ سال است که هیچ اتوبوسی به پایتخت اضافه نشده و عمر اتوبوس‌ها هم به ۱۳ سال رسیده است.

او با اشاره به اینکه برنامه توسعه که قرار بود بر اساس آن ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس وارد تهران شود اظهار کرد: کاش در زمانی که ارز ۴۲۰۰ داشتند اتوبوس وارد می‌کردند.

در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از این لایحه دفاع کرد و گفت: سال هاست که می‌خواهیم حمل و نقل عمومی را تقویت کنیم، اما تحریم‌ها و خرید خارجی به یکباره مشکل ایجاد کرده اند.

او با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود اتوبوس گفت: در این شرایط ایران خودرو به یکباره اعلام کرد که امکان تولید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس را دارد و علاوه بر شهرداری تهران، سایر شهرداری‌ها نیز خواستار خرید شدند و لذا مشتری پای این ۱۲۰ اتوبوس وجود دارد و اگر تعلل کنیم این مسئله هم از دست می‌رود.

او با تاکید بر اینکه مسئله قیمت ارز این روز‌ها بسیار مهم است و اهمیت این لایحه دو فوریتی را چهار فوریتی می‌کند گفت: زمانی که شهرداری وارد مذاکره با ایران خودرو شد قیمت ارز ۱۸ هزار تومان بود، اما امروز قیمت نزدیک ۲۲ هزار تومان شده و کاسب کاران می‌دانند که باید این گونه خرید‌ها را روی هوا بزنند.

او با تاکید بر اینکه باید امروز هم به عنوان مجمع اتوبوسرانی تصمیم بگیریم و به آن‌ها اجازه دهیم که قرارداد اتوبوس‌ها را ببندند گفت: به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر تهران باید سقف معاملات شهردار را افزایش دهیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه نباید تعلل کنیم گفت: امروز خوشحال بودم که حناچی مرتب تماس می‌گرفت و این موضوع را پیگیری می‌کرد و حالا که جسارت و سرعت عمل را در شهرداری می‌بینیم، امیدوارانه کار را شروع کردند بهتر است با سوالات و تذکراتمان جلویشان را نگیریم تا دلسرد نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار