عمویی در صحن علنی:

انتظار رفع مشکلات اقتصادی از طریق تعامل با غرب بیهوده‌ است

نماینده مردم تهران گفت: انتظار رفع مشکلات اقتصادی ایران و رفع تحریم‌ها از طریق تعامل با غرب انتظار بیهوده‌ای است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل عمویی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بعد از گزارش وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست خارجی هر کشوری در مسیر پیگیری اهدافش تا حدود زیادی تابعی از شرایط بین المللی و داخلی کشورش است. امروز به نظر می‌رسد که با تشدید اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، ما به یک توازن بخشی جدید در اولویت‌های سیاست خارجی کشورمان نیاز داریم و نمی‌توانیم با ادامه روند سابق انتظار کسب منافع ملی را داشته باشیم.

او افزود: با روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا، بدعهدی‌اش در خروج از برجام و ناکامی و بدقولی کشور‌های اروپایی در اجرای تعهداتشان در قبال ایران برای همگان روشن شده که انتظار رفع مشکلات اقتصادی مردم ما و رفع تحریم‌ها از طریق تعامل با غرب انتظار بیهوده‌ای است.

عمویی ادامه داد: اروپایی‌ها هر بار با صبر و نرمش ما مواجه می‌شوند، زیاده خواه‌تر شده و افزون طلبی می‌کنند، بانی شدن قطعنامه شورای حکام نمونه آخر این افزون طلبی هاست، در مقابل هرگاه اقتدار و ایستادگی ملت ما را دیدند وادار به عقب نشینی شدند.

نماینده مردم تهران خطاب به وزیر امور خارجه گفت: آمریکا در سال‌های اخیر در مسیر دشمنی با ملت ما بی محابا حرکت کرده است و نه تنها از تعهداتش در برجام خارج شده است که به گفته خودشان سنگین‌ترین نظام تحریمی ممکن را علیه یک کشور در مورد ملت ما به عنوان یک حرکت تروریستی اقتصادی رقم زدند و فراتر از آن با دستور دولت ترامپ به ترور سردار سلیمانی دست زدند و از خطوط قرمز ملت ایران عبور کردند.

او افزود: متاسفانه هنوز هم هستند در داخل کشور  که فکر می‌کنند باب گفت‌وگو با آمریکا باز است، اینکه مسئولی بگوید که اگر واشنگتن تحریم‌ها را بازگرداند آماده مذاکره مجدد با ایالات متحده هستیم عدم درک واقعیت‌های سیاسی است، گویی که در فرودگاه بغداد اتفاقی نیفتاده است و آن تشیع جنازه میلیونی را به فراموشی سپرده‎اند.

عمویی تأکید کرد: انتظار ما از وزارت امور خارجه این است که موضوع ترور سردار سلیمانی را به عنوان یک واقعیت تعیین کننده در تعیین سیاست‌ها در نظر بگیرد و انتظار داریم که همان‌طور که نقض تعهدات اروپا و آمریکا را محور تلاش‌های خود قرار می‌دهیم پیگیر راهبرد اخراج واشنگتن از منطقه به عنوان پاسخی به شهادت حاج قاسم در گفت‌وگو‌های دیپلماتیک خود باشید، تصویر دستان خون آلود حاج قاسم تصویری نیست که به این زودی‌ها از ذهن‌ها پاک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار