جت‌پرینتر‌های ایرانی به آفریقا صادر شد

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی، علاوه بر تولید داخلی پرینتر‌های صنعتی موسوم به جت پرینترها، موفق به صادرات این محصول به کشور‌های آفریقایی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در روی بسیاری از محصولات، اطلاعاتی مانند بارکد، تاریخ، قیمت و سریال ساخت، دیده می‌شود. این اطلاعات توسط یک دستگاه به نام پرینتر صنعتی (جت پرینتر) حک می‌شود.

احمدرضا حسین زاده، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت در زمینه دستگاه‌ها و پرینتر‌های چاپ فعال است. پیش از این، تمام نیاز کشور به دستگاه‌های جت پرینتر از کشور‌های مانند ژاپن و انگلستان تامین می‌شد که خرید و تعمیر این دستگاه‌ها، هزینه قابل توجهی به صنایع مختلف تحمیل می‌کرد.

او ادامه داد: این شرکت، تصمیم گرفت تا نیاز کشور به خارج در این زمینه را برطرف کند. در حال حاضر حدود ۱۲ مدل جت پرینتر در این شرکت تولید می‌شود. این دستگاه‌ها حدود ۴۰ کیلوگرم وزن دارند و در انواع مدل‌های دستی، اتوماتیک، تک رنگ و دو رنگ، تولید می‌شوند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان افزود: تولید محصولات مختلفی مانند قطعات خودرو، لوله و محصولات غذایی، نیاز به پرینتر‌های صنعتی (جت پرینترهای) متفاوتی دارند که مخصوص این محصولات تولید می‌شود. این محصول در ایران با یک سوم قیمت مشابه خارجی تولید می‌شود.


بیشتر بخوانید


حسین‌زاده تصریح کرد: این شرکت تا کنون موفق شده است به کشور‌های مانند افغانستان، ترکیه، آذربایجان و کشور‌های آفریقایی صادرات داشته باشد. به خاطر کیفیت خوب محصول و تفاوت قیمت قابل توجه آن با محصول مشابه خارجی، یک ایرانی که در استرالیا کارخانه تاسیس می‌کرد، از این محصول خریداری کرد تا در واحد تولیدی خود در آن کشور استفاده کند.

او گفت: امیدواریم در آینده نه چندان دور، نیاز تمام کشور به محصولات حوزه چاپ و نشر و پرینتر‌های صنعتی را تامین کنیم تا دیگر نیازی به واردات از خارج از کشور نباشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.