نخست وزیر استرالیا از افزایش بودجه نظامی این کشور خبر داد

نخست وزیر استرالیا از افزایش بیش از ۵۰ میلیارد دلاری بودجه نظامی این کشور در طول ده سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، امروز گفت بودجه نظامی این کشور در طول ده سال آینده بیش از ۵۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

موریسون در این خصوص گفت با توجه به افزایش رقابت‌های استراتژیک در منطقه هند و اقیانوس آرام، بودجه نظامی کشور را در ده سال آینده افزایش می‌دهیم. او گفت «یک مدل بودجه ده ساله که نیرو‌های دفاعی ما را قادر می‌سازد استراتژی و قابلیت‌های پیچیده مورد نیاز برای حفظ امنیت خود را در اختیار داشته باشند، ارائه خواهیم داد. این شامل رشد سرمایه‌گذاری در ده سال آینده به میزان ۲۷۰ میلیارد دلار استرالیا (۱۸۶ میلیارد دلار آمریکا) خواهد بود.» او در ادامه توضیح داد «در حال حاضر ما ۱۹۵ میلیارد دلار استرالیا در نیرو‌های دفاعی خود هزینه می‌کنیم.»

نخست وزیر استرالیا این تصمیم خود را با استناد به اطمینان نداشتن به اقتصاد و استراتژی جهانی که از دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ تاکنون بی‌سابقه بوده است، توجیه کرد. او گفت «اکنون باید با این واقعیت رو به رو شویم و بفهمیم که ما به یک منطقه جدیدی که خطرات آن مانند گذشته کم نیست، تبدیل شده‌ایم. منطقه‌ای که در آن نهاد‌های الگوی همکاری که برای چندین دهه از رونق و امنیت ما بهره‌مند شده اند، اکنون به طور فزاینده‌ای در حال افزایش رقابت هستند و من می‌گویم این رقابت تقریبا در مسیری مقابل دهه‌های پیشین در حال صورت پذیرفتن است.» او در ادامه اضافه کرد «منطقه هند و اقیانوسیه مرکز رشد رقابت استراتژیک است. منطقه ما نه تنها آینده ما را شکل می‌دهد، بلکه مرکز تمرکز مسابقه جهانی غالب عصر ما نیز هست.»

گفته می‌شود استرالیا قصد دارد تجهیزات نظامی خود را در زمینه‌های مختلف از جمله سلاح‌های اعتصابی با برد طولانی‌تر، سیستم‌های انکار منطقه‌ای و همچنین قابلیت‌های سایبری افزایش دهد تا در برابر طیف کاملی از تهدیدات احتمالی آماده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار