نیکی هیلی: صندوق بین‌المللی پول قصد تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دارد

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد صندوق بین‌المللی پول با اعطای وام به ایران قصد تضعیف تحریم‌های واشنگتن را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن اگزمینز، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد صندوق بین المللی پول قصد دارد با اعطای وام به ایران، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را تضعیف کند.

نیکی هیلی در یادداشتی در این رسانه آمریکایی با طرح این ادعا، از دولت آمریکا خواست تا مانع اعطای وام از سوی صندوق بین المللی پول به ایران شود.

دیپلمات سابق آمریکا مدعی شد: زمانیکه من به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل خدمت می‌کردم، این مسئله را شفاف‌سازی کردم که مردم آمریکا انتظار دارند این موسسه آرمان‌های بنیادی خود را حفظ کند، و رژیم‌های غیرمسئول را نسبت به اقدامات خود پاسخگو نگه دارد. این موارد به ویژه در مورد روسیه، چین، ایران، کوبا و ونزوئلا به شدت لازم بود.

هیکی در ادامه با تاکید بر کمک واشنگتن به صندوق بین المللی پول نوشت کشور ما پس از جنگ جهانی دوم به تاسیس این نهاد کمک کرد و تا به امروز ما بزرگترین سرمایه گذار آن در جهان هستیم. ما باید از نزدیک بررسی کنیم که آیا بازده مناسبی از سرمایه گذاری خود را دریافت می‌کنیم یا خیر.

هیلی در ادامه ادعاهایش نوشت صندوق بین المللی پول که یک نهاد تابعه آمریکاست به طور مخفیانه و بی سر و صدا به دنبال راه‌هایی برای تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. این نهاد به دنبال اعطای یک وام چند میلیارد دلاری به این کشور است.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد چنین اقدامی کمک به بزرگترین حامی تروریسم در جهان خواهد بود و این کمک میلیارد دلاری برای سرکوب مردم این کشور و تهدید آمریکا و هم پیمانانش در خاورمیانه صرف می‌شود. هیلی در پایان خواستار اقدام دولت آمریکا برای جلوگیری از اعطای وام صندوق بین المللی پول به ایران شد.

خبرگزاری رویترز ۱۵ آوریل گزارش داد آمریکا با کمک صندوق بین المللی پول به ایران و چند کشور دیگر مخالفت کرده است. اخیرا ایران به عنوان یکی از اعضای صندوق بین‌المللی پول ضمن ارسال نامه‌ای به این نهاد، درخواست اعطای یک وام ۵ میلیارد دلاری را در قالب طرح جامع کمک به کشور‌های درگیر با این ویروس کرده است. بنابر گزارش‌ها، آمریکا از تمام توان خود استفاده می‌کند تا مانع اعطای این وام به ایران شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خفه
آخرین اخبار