صندوق بین المللی پول: رشد اقتصادی بیشتر کشور‌های جهان منفی خواهد بود

صندوق بین المللی پول اعلام کرد اقتصاد جهان به دلیل پیامد‌های شیوع ویروس کرونا با رشد منفی مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق بین المللی پول اعلام کرد رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا به جز چین همه کشور‌ها را با رشد اقتصادی منفی روبرو کرده است.

بر این اساس، وخامت اوضاع، صندوق بین المللی پول را به تغییر پیش بینی‌های خود واداشت. این نهاد اعلام کرد: خروج کشور‌ها از شرایط رکود و بهبود وضعیت اقتصادی کشور‌ها کندتر از پیش بینی‌های قبلی در حال انجام است.

در گزارش این صندوق، رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی منفی ۴.۹ درصد و رشد اقتصادی سال آینده ۵.۴ درصد پیش بینی شده است. پیش بینی‌های صندوق بین المللی پول که با در نظر داشت میزان موفقیت کشور‌ها در مهار همه گیری ویروس کرونا انجام شده است، درباره رشد اقتصادی انگلیس در ماه ژوئن، از کاهش چشمگیر حکایت دارد.

در اروپا آلمان شرایط بهتری دارد و رشد اقتصادی حوزه یورو در ژوئن سال آینده نیز حدود ۶ درصد پیش بینی شده است. در انگلیس که بنا به گزارش نهاد‌های ناظر بین المللی، در میان کشور‌های اروپایی بدترین عملکرد را در مهار همه گیری ویروس کرونا داشته است، بیش از ۹ میلیون شغل با کمک دولتی حفظ شده که با کاهش حمایت‌های دولتی خطر بیکاری در کمین این افراد است.

تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۲۳۰ هزار تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، شمار قربانیان از مرز ۴۷۷ هزار تن عبور کرده است. آمریکا با فاصله بسیار در صدر شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار