کلاس آموزش ترویجی برای بهرەبرداران روستای میرسه برگزار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: کلاس آموزش ترویجی با هدف حفظ منابع طبیعی برای بهرەبرداران روستای میرسه برگزار شد.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: کلاس ترویجی با موضوع توسعه مشاغل مرتبط با روستاها، طرح‌های مرتعداری و تشکیل تعاونی‌های منابع طبیعی توسط کارشناس ترویج منابع طبیعی و مسئول حفاظت بخش خلیفان برای بهره برداران روستای میرسه تشکیل شد.

پاتو با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ابعاد ارزشیابی برنامه‌های آموزشی ترویجی، "ارزشیابی اثر بخشی" است، افزود: هدف اصلی برگزاری این دوره‌ها شناسایی مشکلات و نیاز‌های ترویجی بهره برداران است که با آگاهی از این عوامل، بر حل و رفع آن‌ها اقدام شود.

او اضافه کرد: مشارکت مردم در هر پروژه ضامن پایداری آن است و این مسئله در موضوع حفاظت و احیای منابع طبیعی اهمیت بیشتری داشته، زیرا مسائل مربوط به منابع طبیعی با زندگی جوامع محلی درآمیخته است و توفیق هر نوع برنامه، نیازمند مشارکت این جوامع خواهد بود؛ بنابراین نقش مردم در تصمیم گیری، برنامه ریزی، اجرا، نظارت و ارزشیابی برنامه‌های احیاء و حفاظت اهمیت حیاتی دارد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.