حفاظت از منابع طبیعی با تعامل و همکاری همگانی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان در مقابل آتش سوزی نیازمند تعامل و همکاری همگانی است.

پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر و رشد پوشش گیاهی مراتع ضروری است درخصوص حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در مقابل آتش سوزی تعامل و همکاری جدی داشته باشیم و این امر که نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اطفاء و مهار آتش سوزی است.

پاتو با اشاره به اینکه منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، افزود: هر سال اداره منابع طبیعی برای کنترل و پیشگیری از وقوع آتش سوزی در فصل بهار و تابستان و پاییز برنامه ریزی‌هایی را انجام می‌دهد که امسال نیز تهمیدات حفاظتی و پیشگیرانه به این شهرستان ابلاغ شده است که برای جلوگیری از آتش سوزی و کنترل آن با دستگاه‌های ذی ربط از جمله فرمانداری و مراکز مدیریت بحران و آتش نشانی شهرستان برای تشکیل کارگروه اطفا حریق، هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

او اظهار داشت: آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها همه ساله به وقوع می پیوندد که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده ۹۵ درصد علل وقوع این گونه آتش سوزی‌ها عامل انسانی است که این موضوع با آگاهی رسانی و فرهنگسازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها قابلیت پیش بینی و پیشگیری را تا حدودی دارد.

پاتو ادامه داد: همیاران طبیعت، شورا‌ها و دهیاری‌ها و جوامع محلی بازو‌های توانمندی هستند که می‌توانند در این خصوص به صورت دیده بان عمل کنند و نیرو‌های یگان حفاظت را در این امر همکاری کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.