جریمه ۲۲۰ میلیون ریالی چرای غیر مجاز دام

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: دامداران شهرستان مهاباد به جریمه ۲۲۰ میلیون ریالی محکوم شدند.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای چرای دام غیر مجاز در مراتع منطقه حفاظت شده مهاباد ۱۲۰ مورد پرونده تخلف چرای غیر مجاز دام را گزارش کردند.

او افزود: اما برخی دامداران شهرستان به بهانه نداشتن علوفه در مجموع چهار هزار و ۵۷ راس دام سبک و سنگین خود را برای چرا به مراتع می‌بردند که در این زمینه متخلفان به جرایم ۲۲۰ میلیون ریال در این شهرستان محکوم شدند.

پاتو اضافه کرد: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده چرای غیرمجاز در این شهرستان ۵۰ فقره پرونده به پرداخت ۲۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند و ۲۴ فقره پرونده نیز برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع داده شد و در ۲۰ فقره پرونده نیز دامدار متعهد به خروج دام از مراتع و دریافت اخطاریه قانونی شده و مابقی پرونده‌ها نیز در دست اقدام و بررسی قرار دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی با سامانه ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا در اولین فرصت اقدام قانونی صورت گیرد و از تخریب این عرصه‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.