فراهانی در تذکر پیش از دستور مطرح کرد؛

قطع درختان باغ بهشت برای تامین سرانه‌های بهداشتی

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم صیانت و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه ۲ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد گفت: چهارم تیرماه از طریق نامه پیوست که به امضاء ۱۲۱ نفر از همشهریان مسئول و وظیفه شناسم از اهالی سعادت آباد رسیده است، در جریان قطع درختان در مجموعه باغ بهشت واقع در غرب ساختمان‌های آتی ساز در محدوده منطقه ۲ شهرداری تهران قرار گرفتم.

  او افزود: بر اساس گزارش همشهریان طی ده سال گذشته با قطع نزدیک به چهار پنجم درختان مجموعه باغ بهشت و تبدیل آن‌ها به ۱۴ برج غول آسای سیزده طبقه، دیگر این مکان بهشت درختان و طبیعت نیست بلکه به جهنمی برای درختان تبدیل شده است و این روند طی روز‌های گذشته با قطع درختان برای تامین سرانه‌های بهداشتی و آموزشی ادامه یافته است که با پیگیری شهروندان مطالبه گر موضوع در روز دوشنبه ۲ تیر ماه ۱۳۹۹ در یک روزنامه نیز منعکس شده است.

فراهانی تصریح کرد: متاسفانه افزایش قیمت زمین و مسکن در سال‌های اخیر و مرغوبیت و مطلوبیت اراضی این محدوده برای ساخت و ساز، زمینه ساز از بین بردن درختان و باغات و سر برآوردن برج‌ها و ساختمان‌ها را فراهم آورده است، روندی که تداوم آن نه به نفع مردم است و نه زندگی! زیرا با از میان برداشتن این درختان، زمینه کاهش کیفیت زندگی در شهر فراهم می‌شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: با عنایت به اهمیت موضوع به عنوان نماینده مردم شریف تهران، بر اساس وظیفه و در دفاع از حقوق عامه شهروندان، در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره «لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه ۲» بر اساس تکالیف مصرح برای شهرداری تهران در قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع درخت به شهردار تهران تذکر می‌دهم.

او در پایان گفت: امیدوارم یکایک ما نسبت به آنچه در شهر اتفاق می‌افتد احساس مسئولیت کنیم و با مطالبه اجرای قانون زمینه‌های مقابله با قانون شکنان را در شهر وشهرداری فراهم کنیم. مطمئنم با مردم تا شهرداری پاک فاصله‌ای نیست.


بیشتر بخوانید

پشت پرده خبر قطع درختان محدوده طرح زیر گذر گیشا

جریمه مالی و کاشت مجدد درخت در انتظار مالک پاساژ گوهری در لاله زار


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار