بسته اخبار حوادث هفتم تیرماه ۹۹؛

دستگیری زن قاتل پس از ۶ ماه فرار / سارقان مسلح تلفن‌های همراه دستگیر شدند

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه هفتم تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز شنبه هفتم تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

قاتل فراری به دام افتاد 

زنی که پس از قتل شوهر خود در شهرستان "سیرجان" استان کرمان، به مدت ۶ ماه فراری بود در کنارک دستگیر شد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: در دیماه سال قبل زنی ۲۴ ساله در شهرستان سیرجان استان کرمان همسر ۳۵ ساله خود را به دلیل اختلافات خانوادگی مصموم و به قتل می‌رساند.

او  افزود: این زن، پس از قتل همسر خود با همکاری مردی ۳۲ ساله جسد همسرش را به بیابان‌های حومه شهر سیرجان انداخته و با کمک این فرد از طریق مزر‌های شرقی به کشور پاکستان متواری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهم پس از مدتی اقامت در کشور پاکستان مجددا با مشخصاتی جعلی از طریق مرز‌های آبی وارد کشور شده و در شهرستان کنارک مخفی می‌شود.

سرهنگ ملاشاهی گفت: در نهایت چند روز قبل با دریافت گزارشی از پلیس آگاهی استان کرمان مبنی بر اختفاء این زن قاتل در شهرستان کنارک موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران دایره مبارزه با جرائم جنائی پلیس آگاهی کنارک با یک سری تحقیقات گسترده میدانی محل اختفاء متهم را در یکی از رو ستا‌های شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی قضائی با کمک مأموران نسوان روز گذشته او را پس از ۶ ماه فرار دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی استان کرمان معرفی شد.

دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان مسلح تلفن همراه

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "ایرانشهر" اعضای باند ۵ نفره سارقان مسلح تلفن همراه با ۲۵ فقره سرقت به دام افتادند.

سرهنگ "محمود سعادتی فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه وجه نقد و تلفن همراه از شهروندان در "ایرانشهر" موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "ایرانشهر" با حضور در صحنه‌های سرقت، به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و با تلاش و پیگیری مستمر خود، سارقان را که ۵ جوان ۲۰ تا ۲۲ ساله بودند و به وسیله ۳ دستگاه موتورسیکلت در محلات خلوت و حاشیه‌ای شهر با تهدید، اقدام به سرقت مسلحانه وجه نقد و تلفن همراه از شهروندان عبوری می‌کردند، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" تصریح کرد: سرانجام با شناسایی مخفیگاه سارقان با هماهنگی قضائی و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر ۵ سارق عضو این باند دستگیر شدند.

سرهنگ سعادتی بیان داشت: در این عملیات ضمن توقیف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی، در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۳ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه و چند قبضه سلاح گرم و سرد کشف شد.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله و مستندات محکم پلیس چیزی برای کتمان نداشتند، در بازجویی‌های تکمیلی به ۲۵ فقره سرقت مسلحانه وجه نقد و تلفن همراه در سطح شهرستان "ایرانشهر" اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی، از تردد بی مورد در نقاط خلوت و حاشیه‌ای شهر‌ها به خصوص در ساعات پایانی شب خودداری و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

۳۵ هزار ماسک بهداشتی قاچاق در زاهدان کشف شد

 جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵ هزار عدد ماسک قاچاق در بازرسی از یک وانت پیکان در شهر زاهدان کشف شد.

سردار احمد طاهری  اظهارداشت: ماموران گشت انتظامی شهر زاهدان هنگام گشت زنی در بلوار «سرداران» این شهر به یک دستگاه خودروی وانت پیکان مشکوک و به آن دستور ایست دادند.

او  افزود: در بازرسی از این وانت ۳۵ هزار عدد ماسک فیلتر دار قاچاق که فاقد مجوز‌های گمرکی بود کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او خاطرنشان کرد: در این رابطه خودرو توقیف و یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار طاهری با اشاره به تأثیر مخرب پدیده قاچاق بر نظام اقتصادی کشور بر عزم جدی پلیس در مقابله با این پدیده شوم تاکید کرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در"هامون"

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان هامون از پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسین نوری فرید گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طی ۴۸ ساعت طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در سطح شهر هامون اجرا شد.

او اظهار داشت: در همین راستا ۱۲ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی پلمپ و برای چند واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمب صادر شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان هامون در پایان خاطرنشان کرد: در راستای ارتقاء کارآمدی صنوف، اجرای طرح‌های مشابه به صورت نوبه‌ای و فصلی در دستور کار پلیس نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی قرار دارد تا مردم با خیال راحت به تهیه ملزومات خود بپردازند.

دستگیری و جمع آوری ۲۰ خرده فروش و معتاد متجاهر در "مهرستان"

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از جمع آوری ۱۵ معتاد متجاهر و دستگیری ۵ خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ "محمد سرگزی گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده با همکاری تمامی یگان‌های عملیاتی فرماندهی انتظامی شهرستان مهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح طی چند عملیات مجزا ضمن دستگیری ۵ خرده فروش مواد مخدر، ۱۵ معتاد متجاهر و کارتن خواب، جمع آوری و مقادیری انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی بسته بندی شده از مخفیگاه آنان کشف شد.

او  تصریح کرد: در این رابطه ۲ دستگاه موتورسیکلت پلاک توقیف و یک قبضه کلت کمری به همراه مهمات مربوطه نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان با اشاره تداوم اجرای این طرح‌ها در سطح شهرستان، از شهروندان خواست هر گونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص خرده فروشان مواد مخدر و پاتوق‌های مصرف و فروش مواد با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف ۲۷ تن کاشی قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده با ۲۷ تن کاشی قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم گفت: روز گذشته ماموران ایست و بازرسی "شهید یدالهی" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر "چابهار-جکیگور" به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند.

او  اظهار داشت: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده، در بازرسی از آن ۲۷ تن کاشی قاچاق کشف کردند.

سرهنگ کیخای مقدم بیان داشت: کارشناسان اداره گمرک ارزش این محموله کاشی قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" با اشاره به توقیف خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار