رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در جلسه ویدیوکنفرانسی:

برای رفع محرومیت مدارس سمپاد مناطق محروم برنامه داریم

مهاجرانی گفت: امکانات مدارس سمپاد در استان‌های مختلف یکسان نیست، اما برای رفع محرومیت مدارس مناطق محروم برنامه داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست ویدئو کنفرانسی با دانش‌آموزان مدارس سمپاد استان‌های مختلف به مناسبت روز دختر و اهمیت حضور بانوان با اشاره به اینکه دانش آموز سمپادی بودن مسئولیت آفرین است، بیان کرد: دانش آموز سمپادی مسئولیت های بزرگی بر دوش خواهد داشت و باید علم، پیشرفت و اقتصاد کشور را مورد توجه قرار دهد تا آجر به آجر کشور را بسازد.

او ادامه داد: در شرایط فعلی که باید استقلال و آزادی کشور را بیش از پیش حفظ کنیم وظایف سنگین تری داریم؛ چراکه باید تاریخی برای آیندگان خود بسازیم که به آن افتخار کنند.

مهاجرانی با اشاره به اینکه ایران در حوزه نانوفناوری و ریاضیات افتخارات قابل توجهی کسب کرده است، گفت: باید سعی کنیم باز هم افراد موفقی که این دستاوردها را برای کشور به ارمغان آوردند داشته باشیم؛ دانش‌آموز سمپادی بودن فرصتی است تا در کشور نخبگانی حضور داشته و تاثیر گذار باشند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به موضوع یکسان نبودن امکانات در مدارس سمپاد استان‌های مختلف هم اشاره و اظهار کرد: امکانات مدارس با هم یکسان نیستند  و آن را کتمان نمی‌کنیم، اما به مناطق محروم نگاه ویژه‌ای داریم هرچند که دانش آموزان استان‌های کمتر برخوردار تاکنون هم موفقیت های قابل توجهی داشتند به عنوان مثال سال گذشته در جشنواره فیلم کوتاه  رتبه برتر از استان سیستان و بلوچستان بود.

مهاجرانی درباره زمان برگزاری المپیادهای جهانی و کنفرانس‌های علمی با توجه به شرایط کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه کرونا همچنان شیوع دارد، زمان دقیق برگزاری مسابقات علمی مشخص نیست البته قرار بر این است تا  کشورهای عضور اتحادیه اروپا درباره اینکه چه کشورهایی اجازه سفر داشته باشند به اتفاق نظر برسند.

او به موضوع کسب امتیاز کنکور دانش آموزان شرکت کننده در المپیادها هم اشاره کرد و گفت: درمورد کنکور و کسب امتیاز ویژه برای دانش آموزان شرکت کننده کار دشواری داریم؛ چراکه باید نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان سنجش را داشته باشیم و این دستگاه ها هم موافقت کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از گسترش المپیادهای رشته علوم انسانی خبر داد و اظهار کرد: ضمن توجه به این المپیادها رشته کارآفرینی را هم جزو رشته های المپیاد آوردیم و به دنبال آن هستیم تا دانش آموزان در رشته هایی که در المپیاد آن شرکت می‌کنند امتیازاتی در کنکور پیدا کنند البته فعلا در حد رایزنی است.


بیشتر بخوانید


مهاجرانی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به مدارس سمپاد اهمیت ویژه ای می دهند، گفت: با ابلاغ اساسنامه بسیاری از مشکلات و چالش‌های موجود در این مدارس رفع خواهد شد. یکی از مشکلاتی که دانش آموزان از آن گلایه دارند هم وجود دبیران خانم به جای دبیران مرد المپیادی است که باید به این نکته توجه کنیم دبیران خانم هم بی شک کارآمدی لازم را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
نظرات ما رو به گوش مسئولین برسونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چرا مدارس سمپاد شیراز میخوان نیمه تیر واسه دوازدهما کلاس حضوری اجباری بزارن و دروس رو شروع کنند در صورتیکه میشه مجازی باشه لطفا به دادمون برسید
آخرین اخبار