مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران مطرح کرد؛

تکمیل تصفیه خانه فیروز بهرام تا ۳ ماه آینده

بختیاری جزئیات امضای تفاهم نامه احداث تصفیه خانه خرگوش دره را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت‌ آب و فاضلاب استان تهران در آیین امضای تفاهم نامه ساخت تصفیه خانه بین شرکت آب و فاضلاب استان تهران با شهرداری تهران به منظور استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهری گفت: امروز مسائل فی مابین شهرداری و شرکت آبفا نیست که حل نشده باشد و این اتفاق به یمن رابطه خوب شهرداری با شرکت آب و فاضلاب است.

مدیر عامل شرکت‌ آب و فاضلاب استان تهران افزود: تفاهم نامه‌ای به امضا رسید که مشکلات بین شهرداری و آبفا در مرجعی غیر مطرح نشود و موضوعات در کمیته‌ای ویژه بررسی شود.

بختیاری ادامه داد: بعد از اجرای طرح فاضلاب تهران یکی از مشکلات نسبت به استفاده آب‌های زیر زمینی شهر تهران است و باید گفت درست اجرا نکردن فاضلاب مشکل ایجاد می‌کند و در ادامه باید دانست که اجرای فاضلاب نیز دارای چالش است.

او بیان کرد: در آینده بعد از اجرای طرح فاضلاب تهران نمی‌توانیم میزان آبی که امروز برداشت می‌کنیم رابرداشت کنیم و پس از جلسه‌های فی مابین مشخص شد برداشت‌های شهرداری برای آبیاری از آب‌های زیر زمینی از پساب باشد و امیدواریم با احداث تصفیه خانه خرگوش دره سالانه ۱۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار منطقه ۲۲ قرار می‌گیرد تا آبیاری فضای سبز شهری انجام شود.

مدیر عامل شرکت‌ای و فاضلاب استان تهران افزود: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بسیار پیگیر به سرانجام رسیدن تفاهم نامه احداث تصفیه خانه بود و در ادامه نیز مطالبه گری به حقی از سوی شورای شهر تهران انجام شد.

بختیاری ادامه داد:این جلسه در واقع اولین گام عملی در جهت اجرای نگرانی‌های شورای شهر تهران است و گام دوم نیز به سمت احداث تصفیه خانه در منطقه ۴ خواهیم رفت و ما در ۵ سال آینده به دنبال این هستیم آب تصفیه خانه جایگزین آب خام جهت آبیاری فضای سبز شود.

او بیان کرد: شبکه فاضلاب تهران بالای ۹۰ درصد احداث شده است و در شهر تهران ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب احداث شده است و این وعده را می‌دهم که طرف مدت ۳ ماه آینده تصفیه خانه فیروز بهرام نیز تکمیل می‌شود.

مدیر عامل شرکت‌ای و فاضلاب استان تهران افزود: با اجرای این تصفیه خانه برابری شبکه ایجاد می‌شود و این بدین معناست که به اندازه آب ورودی تصفیه خانه خواهیم داشت.

او بیان کرد: بعد از اجرای تصفیه خانه خرگوش دره می‌توانیم تصفیه خانه‌ را به سمت محلی بودن سوق دهیم که آب آن در همان منطقه مصرف می‌شود و لازم نیست آب پمپاژ و انتقال داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.