در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

تأمین زمین چالش مدیریت شهری برای احداث تصفیه خانه محلی

صدر اعظم نوری گفت: مشکل مهم در احداث تصفیه خانه تأمین زمین است که در منطقه ۴ شهرداری تهران نیز به دنبال حل این مشکل هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در حاشیه امضای تفاهم نامه بین شهرداری تهران و شرکت آبفای استان تهران به منظور احداث تصفیه خانه جهت استفاده از پساب تصفیه شده در آبیاری فضای سبز شهری در جمع خبرنگاران گفت: موضوع تصفیه فاضلاب در حیطه اختیارات شرکت آبفای تهران است و در برنامه سوم توسعه شهرداری مکلف است آبیاری فضای سبز از آبی باشد که در واحد‌های تصفیه خانه به دست می‌آید.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: با تاکید شورای شهر تهران شهرداری تلاش می‌کند با همکاری آبفا تصفیه خانه شهر تهران احداث شود تا آب آن در آبیاری فضای سبز استفاده شود.

صدر اعظم نوری با اشاره با بارندگی‌ها گفت: با وضعیت بارندگی موجود نمی‌توان از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد و امروز اتفاق مبارکی رخ داد که به موجب آن در منطقه ۲۲ تصفیه خانه‌ای احداث می‌شود تا آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز استفاده شود.

او بیان کرد: مشکل مهم در احداث تصفیه خانه تأمین زمین است که در منطقه ۴ شهرداری تهران نیز به دنبال حل این مشکل هستیم تا کار احداث تصفیه خانه شروع شود.


بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بیان کرد: باید بر روی زمان آبیاری در فضای سبز نظارت شود و باید این نکته هم‌ در نظر گرفته شود که مساحت و تعداد فضای سبز شهر تهران زیاد است و به همین دلیل نمی‌توان همه پمپ‌ها را در یک زمان به کار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.