شهردار تهران مطرح کرد؛

برنامه مدیریت شهری برای احداث ۵ تصفیه خانه محلی

حناچی گفت: از برنامه‌های مصوب ما در مدیریت شهری پایتخت این است که در ۵ منطقه تصفیه خانه محلی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین امضای تفاهم نامه بین شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران که به منظور استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهری برگزار شد، گفت: در شهرداری تهران ایده ابتدایی جمع آوری فاضلاب و ایده جایگزین احداث تصفیه خانه‌های محلی بود.

شهردار تهران افزود: در حال حاضر از برنامه‌های مصوب ما این است که در ۵ منطقه تصفیه خانه محلی داشته باشیم و باید گفت توجه به موضوعات زیست محیطی در شورای شهر تهران بسیار محسوس است.

حناچی ادامه داد: در تهران بیش از ۱ میلیارد متر مکعب آب در سال مصرف می‌کنیم و ۲۴۰ میلیون متر مکعب از البرز وارد می‌شود که آن هم به درستی استفاده نمی‌شود.

او بیان کرد: ۱۵۰ قنات فعال در تهران داریم که با استفاده عقلانی می‌توانیم بهره وری از آن‌ها را بالا ببریم و باید گفت ما توسعه کالبدی در شهر تهران را متوقف نکردیم.

شهردار تهران ادامه داد: برنامه امروز قدم اول است برای رسیدم به برنامه‌های بلند مدت و امیدوارم به سمت بازچرخانی آب با سرعت بیشتری حرکت کنیم و اگر می‌خواهیم این منطقه قابل زیست باشد باید به این سمت حرکت کنیم.

حناچی تصریح کرد: رودخانه کن در غرب تهران است و همین که از محدوده تهران خارج می‌شویم دبی آن به اندازه یک رودخانه خروشان است.

او تأکید کرد: همکاران من و حساسیت شورای شهر تهران نسبت به این موضوع بالاست و باید گفت آب طبیعت خود را دنبال می‌کند و اگر آب مسیر خود را گم کند این مسیر را پیدا می‌کند.

شهردار تهران افزود: مطالعات گسترده از سوی شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران در حال انجام است، اما باید تأکید کرد که آن‌ها کار پایش را انجام نمی‌دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار