امام جمعه بوشهر:

مسئولان با عاملان گرانفروشی قاطعانه برخورد کنند

امام جمعه بوشهر با اشاره به گرانفروشی‌های افسار گسیخته، از مسئولان خواست قاطعانه با عاملان آن برخورد کنند و به فکر معیشت مردم باشند.

صفایی بوشهری امام جمعه بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز با صدور پیامی ضمن تبریک دهه کرامت، نوشته است: ساحت مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نماد دانش، دیانت و ولایت مداری، و الگوی کامل برای همگان به ویژه بانوان است و حضرت ثامن الحجج (ع) شخصیتی است که ایمان به امامت ایشان شرط قبول اصل ایمان است، و هدایت‌های آن دو نور الهی راه نجات و کمال در دنیا و آخرت است.

ادامه جدی و جهادی مبارزه با فساد

او سپس با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد شهدای آن قوه و شهید والا مقام بهشتی، آورده است: قوه قضائیه در اسلام کانون اصلی حق مداری و عدالت خواهی و خط مقدم مبارزه با فساد‌های گوناگون و تباهی و همچنین پناه و ملجأ عدالت بنیان مردم مظلوم است.

امام جمعه بوشهر با حمایت از تحولات اخیر قوه قضائیه به ویژه مبارزه با فساد درون قوه و برون از آن، از تلاش‌های کارکنان حوزه قضاوت و قضات پاکدست و ارجمند  قدردانی کرده است.

صفایی بوشهری، همچنین بر پیشگیری از وقوع جرم به اشکال مختلف، تسریع در رسیدگی کارشناسانه قضایی پرونده‌ها و خاتمه آن، تدوین نقشه آمایش ملی مبارزه با جرم و ترسیم نقشه راه پیشگیری و قضاوت عادلانه، ادامه جدی و جهادی مبارزه با فساد به ویژه فساد‌های سازمان یافته، و ایجاد سامانه گسترده الکترونیکی قوه قضائیه تاکید کرده است.

نظارت بر رعایت موارد بهداشت کرونا بیشتر شود

او سپس با اشاره به اینکه استان بوشهر از نظر بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، عنوان کرده است، می‌طلبد آزمایشگاه‌های تشخیص در چهار منطقه بوشهر، دشتستان، گناوه و کنگان راه اندازی شود و بر همه مراکز تجمع مردمی و اداری و صنعتی به ویژه مراکز پر جمعیت از لحاظ مدیریت بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نظارت شود، و به همه مردم نیز توصیه می‌کنم از ماسک استفاده و بهداشت فردی را مراعات کنند.

با گرانفروشی برخورد شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه خود به موضوع گرانی هم اشاره کرده و آورده است، مدت‌هاست که شاهد گرانی‌های کاذب و افسار گسیخته در گستره ملی و استانی هستیم و از مسئولان این عرصه تقاضا دارم که ضمن پیشگیری از گرانفروشی، با عاملان آن قاطعانه برخورد، و در امور معیشت مردم را یاری کنند.

تلاش برای حل مشکل آبرسانی

صفایی بوشهری همچنین بر تلاش جهادی و فوری مسئولان آب و فاضلاب استان برای حل مشکلات آبرسانی تاکید و عنوان کرده است، در این شرایط سخت و گرمای تابستان مشکل آب آشامیدنی مردم را به شکل بسیار صحیح تأمین، و از تمام ظرفیت‌های موجود در استان برای حل مسئله استفاده  کنند.

او با محکوم کردن ستم اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی امریکا و اتحادیه اروپا آورده است، امریکا و اتحادیه اروپا مانند همیشه ماهیت استعماری، جهان خواری، بی‌منطقی و جنایتکاری خود را بی پرده به همگان نشان دادند و در معرض دیدگان جهانیان به نمایش در آوردند. این موضوع اندک فریب خوردگان و خوش بینان غرب گرا را به عمق فساد مکاتب و دولت‌های غربی آگاه کرد.

مذاکره  با امریکا و اروپا اشتباه بزرگ تاریخی است

امام جمعه بوشهر  مصوبه و اقدام اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای را پیرامون دسترسی بازرسان به دو تاسیسات اتمی در ایران را غیر منطقی، غیر اصولی و تحمیلی از ناحیه سران ضد انسانی جهان غرب دانسته و عنوان کرده است، به همه مسئولان اجرایی نظام به ویژه حوزه سیاست خارجی این تذکر تاریخی که بر گرفته از آموزه‌های دینی و عبرت‌های سیاسی تاریخی است گوشزد می‌شود که طرح مذاکره دوباره با جهان خواران مانند امریکا و همدستان نابخرد و ذلیل آن که در تاریخ بسی بد سابقه و بی آبرویند مثل انگلیس، فرانسه و آلمان یک اشتباه بزرگ دیگر تاریخی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.