رأی پارلمان عربی به راهبرد یکپارچه در برابر ایران و ترکیه

پارلمان عربی در اقدامی خصمانه، راهبردی یکپارچه را به منظور مقابله با ایران و ترکیه به تصویب رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الوطن، پارلمان عربی روز چهارشنبه در جلسه‌ای که بصورت ویدئوکنفرانس به ریاست «مشعل بن فهم السلمی» رئیس پارلمان عربی برگزار شد، با «راهبرد عربی یکپارچه برای تعامل با ایران» و نیز «راهبرد عربی یکپارچه برای تعامل با ترکیه» موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، این دو راهبرد شامل سه محور است: محور نخست: «اصول و اهداف» محور دوم «منابع تهدید و مقابله با آن و نیز اقدامات برای متوقف ساختن آن» و محور سوم «اساس و راهکار».

راهبرد عربی یکپارچه برای مقابله با ایران با تکرار ادعا‌های پیشین مقامات کشور‌های عربی، خواهان توقف تمامی مداخلات ایران در امور داخلی کشور‌های عربی و نیز مقابله با سیاست‌های خصمانه‌ای شده که امنیت و ثبات در منطقه را تهدید می‌کنند. این راهبرد همچنین خواهان جلوگیری از تشکیل هرگونه شبه نظامیان مسلحی شده که با ایران در کشور‌های عربی در ارتباط هستند و می‌خواهند تا طبق ادعای این راهبرد، انقلاب را به جهان عرب صادر کرده و امنیت و ثبات کشور‌های عربی را تهدید کنند.

همچنین بر اساس این گزارش، راهبرد خصمانه‌ای را که پارلمان عربی برای مقابله با ایران تدارک دیده شامل چنین اقداماتی می‌شود: اتحادیه عرب باید یادداشتی در این خصوص تهیه کرده و آن را به شورای امنیت سازمان ملل متحد تحویل دهد؛ همچنانکه تلاش‌های دیپلماتیک را با کشور‌های عربی و سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی برای توضیح آنچه به ادعا «سیاست‌های خصمانه ایران» نامیده و ادعا شده که امنیت کشور‌های عربی را تهدید می‌کند، بیشتر کند.

ادعا‌های پارلمان عربی در حالی به تصویب رسید و ادعا‌هایی را علیه ایران مطرح کرد که مقامات کشورمان بار‌ها ادعای مداخله در امور داخلی کشور‌های دیگر را رد کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار