چین ادوات جنگی در منطقه مرزی با هند مستقر کرد

رسانه‌ها از استقرار ادوات جنگی و هزاران سرباز چینی در منطقه مرزی با هند که در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌هایی نیز بوده است، خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک مقام چینی اعلام کرد این کشور هزاران سرباز، یگان توپخانه‌ای و وسایل نقلیه زره‌پوش به منطقه «لاداخ شمالی» اعزام کرده است.

این مقام تایید کرد که دولت چین علاوه بر نیرو‌های نظامی، وسایل نقلیه زره‌پوش و بالگرد به این منطقه برده است تا با هرگونه حمله احتمالی مقابله کنند. به گفته این منبع، در دو هفته گذشته، استقرار ارتش چین در این منطقه که در ۲۱ کیلومتری مقر ارتش هند در «دپسنگ» و «داولت جنوب شرقی» قرار داد افزایش یافته است.

از سوی دیگر، منابع چینی تایید کرده‌اند که حدود ۱۰ هزار سرباز این کشور به دشت‌های «دپسانگ» منتقل شده‌اند.

این در حالی است که هند یک پایگاه جدید در این منطقه ایجاد کرده است تا هرگونه تحرکات طرف چینی را رصد کرده و مانع تغییر وضعیت از سوی این کشور شود.

روز گذشته دیپلمات‌های ارشد هند و چین دیداری ویدئوکنفرانسی داشتند و توافق کردند تلاش‌های خود را برای کاهش تنش‌ها در منطقه افزایش دهند. اما آنچه که از فعالیت چند وقت اخیر دو کشور در میدان واقعی درگیری‌ها گزارش می‌شود خلاف این را نشان می‌دهد.

از ۱۵ ژوئن در دره «گالون» نخستین درگیری مهم اخیر دو کشور آغاز شده است که در آن درگیری دو طرف تلفات سنگینی را متحمل شدند. هند اعلام کرده است ۲۰ سرباز خود را در آن درگیری از دست داده و بیش از ۷۶ نفر هم از آن‌ها زخمی شده‌اند، اما طرف چینی میزان تلفات خود را هنوز اعلام نکرده است. در درگیری‌های ماه گذشته در منطقه «سیکیم» هیمالیا نیز ۷ سرباز چینی و ۴ سرباز هندی زخمی شدند.

این نخستین بار نیست که دو کشور هند و چین در بخش سیکیم درگیر می‌شوند. در سال ۲۰۱۷، مرزداران چینی و هندی در منطقه «دوکلام» که جداکننده هند، بوتان و چین است به مدت دو ماه و نیم درگیر بودند که در نهایت در اوایل سال ۲۰۱۸ به توافق رسیده و درگیری‌ها پایان یافت.

درگیری‌های مرزی میان هند و چین یک دلیل ثابت دارد و آن هم مشخص نبودن دقیق مرز دو کشور در منطقه‌ای به طول ۴۰۵۷ کیلومتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار