احتمال لغو پرتاب ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس

اسپیس ایکس قرار است روز پنجشنبه ۶۰ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کند که احتمال لغو آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اسپیس ایکس قرار است دهمین مجموعه از ماهواره‌های استارلینک خود را روز پنجشنبه به فضا پرتاب کند. گرچه احتمال می‌رود این پرتاب به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی لغو شود.

قرار است حدود ۶۰ ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شود که در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن در مجموع اسپیس ایکس ۶۰۰ استارلینک در فضا خواهد داشت. در هر پرتاب ۶۰ ماهواره در مدار قرار گرفته و به دور زمین می‌چرخند و این از قابلیت‌های فالکون ۹ است که در هر پرتاب این تعداد ماهواره را می‌تواند حمل کند. 

طبق پیش بینی‌های هواشناسی تنها ۴۰ درصد امکان مساعد بودن هوا وجود دارد و وجود ابر‌های بزرگ کومولوس و همچنین برخورد شدید صاعقه از نگرانی‌های اصلی اسپیس ایکس در پرتاب ماهواره های استارلینک است.

این نگرانی برای شرکت بلک اسکای (شرکت ارائه دهنده تصاویر و داده‌های ماهواره‌ای) واقع در سیاتل نیز وجود دارد چرا که این شرکت نیز قرار است روز پنجشنبه دو ماهواره به فضا پرتاب کند.

پرتاب ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس


بیشتر بخوانید


نهمین مورد پرتاب استارلینک‌ها حدود ۱۰ روز پیش بوده است. پرتاب استارلینک‌ها بسیار سریع انجام می‌شود و فالکون ۹ ظرف ۱۵ دقیقه آن‌ها را برای قرارگیری در مدار در فضا رها می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
اگه بشه از اینترنتش تو ایران استفاده کرد عالیه برای بازیهای انلاین..اینجور که خوندم پینگش بسیار عالیه و در حد شبکه جی فایو هست..