رئیس شورای شهر تهران؛

تعجیل شهرداری در تخریب ملک جماران موجب سوء تفاهم شد/ شکایت شهرداری به دستگاه قضا برای تحقق درآمد از اوراق مشارکت

هاشمی درباره عملکرد شهرداری تهران در تخریب خانه ۴ هزار متری جماران و آخرین وضعیت فروش اوراق مشارکت مترو توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پس از دستور دویست و بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز سه شنبه سوم تیر ماه برگزار شد در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات گفت: جلسه امروز ما با حضور شورایاران‌منطقه ۲ شروع شد که گزارش جامعی از مشکلات خود ارائه کردند و هم اندیشی خوبی بین شورایاران و اعضای شورای شهر شکل گرفت.

رئیس شورای شهر تهران افزود: پس از ارایه گزارش به ادامه بررسی دستور تعیین حریم آثار هنری پرداخته شد که دارای ۷ ماده بود و کلیات آن پیش‌تر تصویب شده بود.

هاشمی با اشاره به حواشی تفاهم نامه پادگان ۰۶ گفت: مسئله شهرسازی در شهر تهران مهم است و ما در این حوزه بعد از انقلاب سیاست‌هایی داشتیم که موجب پیچیدگی موضوع شد و در بخش خروج پادگان‌ها از شهر بود و باید گفت ارزش گذاری واقعی باید بر اساس قیمت واقعی باشد تا مراکز نظامی بتوانند بیرون از شهر مرکز داشته باشند.

او بیان کرد: اگر اطلاعات درباره بارگذاری در پادگان ۰۶ کافی نباشد موجب سو تفاهم می‌شود در بخش پادگان‌ها باید دو موضوع ارزش و میزان بارگذاری توجه شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به گود‌های رها شده شهر تهران افزود: بیشتر گود‌های شهر تهران از مدیریت شهری سابق مانده است و پیش از پروانه به آن‌ها اجازه داده شده گود برداری کنند که پس از آن‌ها با بروز مشکلات مالکان و ذی نفعان با هم به مشکل خوردند که اعتقاد من این است که باید دستگاه قضایی ورود داشته باشد.

هاشمی ادامه داد: باید سازه نگهبان اصلی زیر تا سطح همکف احداث و در همان سطح شهرداری با مالک شریک شود و اگر این اتفاق بیوفتد مشکل حل می‌شود.

او بیان کرد: پر کردن گود‌ها با خاک راهکار نیست، زیرا خاک خالی موجب بروز رانش می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکل اوراق مشارکت بانک آینده افزود:مشکل اساسی شهرداری بدهی‌های بانکی است و بر اساس قانون نهاد بدهکار نمی‌تواند وام بگیرد و از همین رو شهرداری اوراق مشارکت صادر کرد و زمانی که اوراق فروخته شد شهرداری باید بازپرداخت و تضامین آن را داشته باشد.

هاشمی ادامه داد: پول اوراق گرفته شده و بهره‌ها در حال محاسبه شدن بود که متاسفانه موضوع وارد رسانه‌ها شد و در نهایت دفاع دو طرفه موجب اجباری شده است.

او بیان کرد: به دلیل آنکه پول واریز شده و بهره‌ها در حال محاسبه است شهرداری به قوه قضاییه شکایت کرده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به دستگیری یکی از کارشناسان شورای شهر تهران افزود: ما کارشناس ساعتی داریم که به کمیسیون‌ها کمک می‌کنند و قرار داد این کارشناس نیز تمدید نشده بود و به روایتی می‌توان گفت که به دلیل تمدید نشدن قرار داد دیگر در شورا فعالیت نداشت.

هاشمی ادامه داد: از علت بازداشت گزارشی نداشتیم  و‌ممکن است بیرون از شورا در محل زندگی به مشکل خورده باشد.

او با اشاره به حواشی ملک ۴ هزار متری جماران بیان کرد: شهرداری می‌توانست بهتر عمل کند و این اقدام موجب سو تفاهم شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این سرعت عمل شهرداری در تخریب کار درستی نبود و باید بهتر و با تدبیر بهتر عمل می‌شد و اما چه اتفاقی افتاده است  سالاری باید توضیح دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار