وزیر نیرو:

احتمال تغییر ساعت کاری ادارات قوت گرفت

اردکانیان گفت: تغییر ساعت اداری با توجه به افزایش مصرف برق و شرایط کرونایی امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه برنامه افتتاح مرکز پایش صنعت برق در جمع خبرنگاران در خصوص کاهش ساعت اداری گفت: یکی از عوارض شرایط کرونایی استقرار این تغییرات ساعتی است.


بیشتر بخوانید

یارانه‌ آب و انرژی نیازمند بازآرایی به نفع طبقات ضعیف است


او ادامه داد: در حال حاضر در این خصوص با وزیر کشور صحبت‌هایی شده است و این موضوع امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر نیاز به تصمیم گیری در سطح کشور باشد تصمیم گیری نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

اردکانیان گفت: امسال هم شاهد افتتاح سه سد مخزنی، ۴ تصفیه خانه، آبرسانی به ۱۵ روستا با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر و چهار واحد نیروگاهی به ظرفیت تولید ۴۶۵ مگاوات بودیم.

وزیر نیرو با اشاره به شرایط سخت تحریم اقتصادی اظهار کرد: هم اکنون با همت مضاعف اقدامات لازم در حال انجام است.

به گفته این مقام مسئول بخشی از نیاز برق کشور در فصل گرما نیاز‌های ضروری است مانند بخش تولید و صنعت و باید افزایش یابد و این افزایش نیاز برق علامت دلگرم کننده‌ای است و باید ظرفیت تولید برق افزایش یابد تا پاسخگوی این نیاز ضروری باشیم.

وزیر نیرو مسیر احداث و توسعه نیروگاه‌ها را متوقف ناپذیر دانست و گفت: تا زمانی که مصرف برق در کشور مصرف ناصحیحی داشته باشد نمیتوان صرفا این نیاز را با افزایش تولید جبران کرد لذا مصرف برق باید مصرف صحیح و رو به افزایشی باشد.

این مقام مسئول افزود: بر اساس گزارش‌ ها در بخش خانگی  ۲۲ هزار مگاوات مصرف برق مربوط به مصرف دستگاه‌های سرمایشی است که از آمار‌های نرمال جهانی عدد بالاتری هست که به فرسودگی، غیر استاندار بودن دستگاه‌ها و عادات غلط مصرف مربوط می‌شود.

وزیر نیرو در ادامه به افتتاح مرکز پایش صنعت برق هم اشاره کرد و گفت: افتتاح این مرکز گام مهمی در مدیریت مصرف است.

او گفت: مرکز پایش هوشمند شبکه انتقال برق کشور که برای نخستین بار امروز محقق شد، کمک خواهد کرد همه شبکه در معرض دید قرار گرفته و همه عملکرد‌های آن شفاف شود.

اردکانیان ادامه داد: امسال گرمای تابستان زودتر به ما رسیده و تداوم خواهد داشت بنابراین ضرورت دارد با همکاری مردم و رعایت دقیق مصرف بتوان آن را بدون خاموشی پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
شما كه سالي چند بار قيمت برق رو گرون مي‌كنيد هميشه هم طلبكار هستيد. انتظار داريد تو گرماي تابستون كولر هم روشن نكنيم. راست ميگيد كولر گازي كم مصرف توليد كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
لامپای تو خیابون صبح و ظهر روشنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
دوباره بخاطر برق فشار به کارگر بدبخت میاد.الان سایپا قرار از شنبه شیفت عصر تبدیل به شیفت شب تا صبح کنه اقا ما زن بچه نداریم که شب باید تاصبح سرکار باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۳ تير ۱۳۹۹
تعداد زیادی از مدیران دنبال تحت فشار قرار دادن طبقه متوسط جامعه هستند و زورشون به بقیه نمی‌رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
بنده کارمند بانک هستم پیشنهاد می کنم ساعت شروع کار از ساعت 6صبح تا ساعت 11باشد و باید مردم به سمتی سوق پیدا کنند که بیشتر در ساعات اولیه که هم هورا خنکتر است از خانه خارج شوند و به اموراتشان بپردازند و در ساعت اوج گرما در منزل باشند و استراحت کنند فرقی هم نداره چه کارمند چه مشاغل آزاد از این طریق صرفه جویی بالایی در مصرف برق میشود .
البته یکسری ممکن است مقاومت کنند و عادت داشته باشند تا ساعت 11صبح بخوابند این حاکمیت است که باید شیوه اشتباه عده ای محدود را اصلاح کند .
خداوند شب را آفریده برای خواب و روز را برای کار اینکه عده عادت کردن تا ساعت 2_3 بیدار باشند و در خیابانها بگردن و یا به تماشای فیلم بنشینند را حاکمیت باید اصلاح کند .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
راهکار بسیار خوبی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۳ تير ۱۳۹۹
اردکانیان عملکرد ضعیفی دارد و باید عوض شود
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۰:۰۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
بشین بینیم بابا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۹ ۰۳ تير ۱۳۹۹
چشم عوضش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۳ تير ۱۳۹۹
ساعت کاری بین 7 تا 2/30خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
جناب اقاي اردكانيان همه چي به گردن مصرف كننده نيست شما تو اين چندين ساله آيا برنامه ايي براي ترويج فرهنگ استفاده صحيح از وسايل سرمايشي داشته ايد؟آيا وسايل سرمايشي توليدي استاندارد لازم در مصرف برق را دارا هستند؟
آيا تسهيلات جهت تعويض وسايل فرسوده در نظر گرفته ايد
نتيجه اين اشتباهات با شما!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
کارخونه ها فقط باید شیفت شب کار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ yjc
(در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۸۴ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در کشور به بهره‌برداری رسیده و بهره‌برداری از این مقدار ظرفیت جدید، ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به ۸۱ هزار و ۲۹۵ مگاوات رسانده است.)
حالا چطور81000 تولید با 56000 مصرف کمبود داریم 15000 مگاوات مازاد یعنی چیزی در حدود 7 نیروگاه برقی مثل شهید رجایی تولید مازاد
نکنه برق هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
مردم بدبخت ، تو همین ساعت کاری هم کارمندان درست و اساسی کار انجام نمیدن وای به روزی که ساعت کاری کم هم بشه. روحانی و کابینه به اندازه کافی در ایجاد مشکلات وحشتناک کشور سهیم هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
میشه ساعت کاری از 16 تا 22 باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۳ تير ۱۳۹۹
لطفا کشتیرانی رو هم در نظر بگیرید چون خیلی وقتا به این تغییر ساعات هیچ اهمیتی نمیدن
آخرین اخبار