اردکانیان خبر داد؛

صرفه جویی نیم درصدی در شبکه برق در سال گذشته

وزیر نیرو گفت: کاهش نیم درصدی تلفات شبکه برق در کشور در سال گذشته معادل صادرات برق در طول یک سال بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در برنامه افتتاح مرکز پایش صنعت برق گفت: در آغاز فصل تابستان هستیم و این فصل برای وزارت نیرو شرایط سختی از لحاظ مدیریت مصرف آب و برق دارد.


بیشتر بخوانید

میزان هدر رفت آب کاهش یافت


این مقام مسئول ادامه داد: پویش هرهفته الف -ب- ایران امسال هم با شعار ساخت و ساز‌ها و ساز و کار‌ها آغاز شده است تا بتوانیم امسال با ظرفیت بیشتر و البته بهتری تا پایان سال ۲۵۰ پروژه آب، برق و فاضلاب را به بهره برداری برسانیم.

اردکانیان اظهار کرد: سال گذشته توانستیم نیم درصد تلفات شبکه برق را در کشور صرفه جویی کنیم که این رقم معادل همه صادرات برق در کشور بود.

این مقام مسئول گفت: در پویش هرهفته الف -ب- ایران وعده شده که با اتکا و تلاش خانواده برق و پشتیبانی و حمایت دستگاه‌های اجرایی و به ویژه استانداران در استان‌ها، ۲۲۷ طرح بزرگ آب، برق و فاضلاب در استان‌های کشور با سرمایه‌گذاری ۳۳۴ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به ثمر بنشیند و این مهم در ۲۰ اسفند ماه سال ۹۸ محقق شد.

وزیر نیرو اضافه کرد: این پویش امسال نیز با همین نام در دستور کار قرار گرفته است که این برنامه‌ها علاوه بر ساخت و سازها، شماری سد، هزاران کیلومتر شبکه‌های آبیاری و زهکشی، آبرسانی به شهرها، تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، آبرسانی به روستا‌ها و بهره‌مندی ۱۰۰ هزار نفر از نعمت آب پایدار و سالم و در بخش برق، به مدار درآمدن تعدادی نیروگاه‌های حرارتی، تجدید پذیر و مقیاس کوچک و صدها کیلومتر شبکه‌های انتقال پست‌های توزیع و فوق توزیع است.

او در پایان بیان کرد: خوشبختانه پویش الف ب ایران هم مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است که این برای ما بسیار خوشحال کننده است چرا که رهبرانقلاب در خصوص برنامه‌های وزارت نیرو در سال جهش تولید و همچنین دستاورد‌های پویش هرهفته الف ب ایران تاکید داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار