مسکو: توافق با آمریکا بر سر خلع سلاح، همه چیز نیست

نماینده آمریکا در امور کنترل تسلیحات از ادامه مذاکرات خلع سلاح با روسیه خبر داد، اما مسکو اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مارشال بیلینگزلیا نماینده جدید آمریکا در امور کنترل تسلیحات، مذاکرات روز گذشته مذاکرات درباره پیمان خلع سلاح بسیار مثبت توصیف کرد و گفت طرفین برای دور دوم مذاکرات توافق کردند. 


 مارشال بیلینگزلیا، نماینده جدید آمریکا در امور کنترل تسلیحات در پیام توییتری خود نوشت: قرار است دور بعدی در سطح گروه‌های کاری فنی برگزار شود.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای کوتاه، از این مذاکرات تقدیر کرد، اما به موضوع ادامه مذاکرات اشاره نکرد.

مقامات دیپلماتیک روسیه در وین گفته‌اند سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه که برای شرکت در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با مقامات آمریکایی به وین سفر کرده بود شب گذشته به مسکو بازگشته است.

میخاییل اولیانف، سفیر روسیه در سازمان‌های بین‌المللی پس از پایان این مذاکرات در توییتر خود نوشت: ارزیابی رسمی بعدا اعلام خواهد شد.

رسانه‌های اتریش امروز سه شنبه درباره این دیدار نوشتند: دور نخست مذاکرات روز گذشته در وین نتایج مشخصی نداشت و فقط گروه‌های کاری تشکیل خواهد شد.

آمریکا و روسیه مذاکرات خود را برای نجات آخرین پیمان خلع سلاح هسته‌ای تنها پس از یک روز خاتمه دادند.

در نشست مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای که صبح روز گذشته پشت در‌های بسته آغاز شد، مارشال بیلینگزلیا و سرگئی ریابکوف حضور داشتند، قرار بود این مذاکرات دو روز (دوشنبه و سه شنبه) در وین ادامه یابد.

در حالی‌که واشنگتن این توافق نامه را زیر سوال برده است مسکو بر تمدید آن پافشاری دارد. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بسیار تلاش کرد که چین هم در این مذاکرات حضور داشته باشد، اما پکن این درخواست را رد کرد.

آمریکا پیش از شروع مذاکرات اعلام کرد که مخالفتی با تمدید این پیمان ندارد، اما شرط اصلی آن موظف بودن روسیه و چین با کنترل تسلیحاتی این کشورها است. چین با مذاکرات سه جانبه مخالفت کرده است و می‌گوید آمریکا و روسیه در مجموع بیش از نود درصد سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار دارند و چین از لحاظ آمار سلاح‌های هسته‌ای؛ از این دو کشور بسیار دور است.


بیشتربخوانید:پایان مذاکرات میان آمریکا و روسیه برای خلع سلاح هسته‌ای


سرگئی ریابکوف نیز پیش از شروع این مذاکرات بر اصلاحاتی در این پیمان پافشاری کرد و گفت این درست و منطقی است؛ توافق مهم است، اما همه چیز نیست.

انتهای ‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار