آغاز مرحله سوم عملیات ضدتروریستی ابطال العراق

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد مرحله سوم عملیات نیرو‌های مسلح این کشور برای پاکسازی برخی مناطق از وجود تروریسم، امروز دوشنبه از ۳ محور آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، روز دوشنبه از آغاز مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق (ابطال العراق) برای پاکسازی و جستجوی بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در مناطقی در استان صلاح الدین و حد فاصل ستاد‌های عملیات دیالی، سامراء و کرکوک خبر داد.

او در بیانیه‌ای تاکید کرد مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق به دستور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح، و با نظارت ستاد مشترک عملیات عراق از بامداد امروز دوشنبه و از سه محور آغاز شد.

این سخنگو هدف از این عملیات را پاکسازی و جستجوی بقایای عناصر تروریستی داعش در مناطقی از استان صلاح‌الدین و حدفاصل ستاد‌های عملیات دیاله، سامرا و کرکوک اعلام کرد.

رسول گفت: این عملیات از سه محور و با مشارکت یگان‌های نظامی زیر آغاز شد:
نخست: وزارت دفاع / از طریق نیرو‌های زمینی شامل یگان‌هایی از ستاد عملیات صلاح الدین، سامرا و دیاله و یگان‌های از لشکر نهم زرهی و تیپی از نیرو‌های ویژه.
دوم: وزارت کشور / بخش‌هایی از فرماندهی نیرو‌های پلیس فدرال، نیرو‌های واکنش سریع و یگان‌های از پلیس فدرال ستاد عملیات مشترک کرکوک.
سوم: نیرو‌های الحشد الشعبی که شامل تیپ‌هایی از این نیرو‌ها مستقر در دیاله، صلاح الدین، سامرا و کرکوک.

او تاکید کرد مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی دقیق جمع‌آوری شده از طریق همه آژانس‌های اطلاعاتی که در این عملیات مشارکت دارند و با پشتیبانی هوایی ارتش عراق و جنگنده‌های نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی انجام می‌گیرد.

سخنگوی الکاظمی اعلام کرد هدف از اجرای این عملیات تفتیش منطقه‌ای به مساحت چهار هزار و ۸۵۳ کیلومتر مربع برای تعقیب و نابودی عناصر تروریستی داعش، شناسایی و تخریب مخفیگاه‌های آنان و تقویت امنیت و ثبات در این مناطق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار