بولتون حمایت خود را از بایدن تکذیب کرد

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در اظهاراتی ادعای روزنامه دیلی‌تلگراف درباره حمایت خود از نامزد دموکرات انتخابات آتی آمریکا را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که روزنامه دیلی‌تلگراف در مصاحبه‌ای مدعی حمایت جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، از نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ شده است، سخنگوی بولتون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که او هرگز به دیلی‌تلگراف نگفته است که در انتخابات آتی به «جو بایدن» رای خواهد داد.

بولتون شب گذشته در مصاحبه با شبکه ABC صراحتا اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا نه به ترامپ رای خواهد داد و نه به بایدن.

او همچنین در مصاحبه با این شبکه ابراز امیدواری کرد که نام ترامپ به عنوان «یک رئیس‌جمهور یک‌دوره‌ای» در تاریخ آمریکا ثبت شود.

پیش از این دیلی تلگراف اعلام کرده بود، بولتون که انتشار کتاب جدیدش با نام «اتفاقی که در آن اتاق افتاد» به پشت پرده مسائل در کاخ سفید می‌پردازد اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و رقیب انتخاباتی ترامپ حمایت خواهد کرد. این روزنامه انگلیسیاعلام کرده بود بولتون به عنوان کسی که پشت صحنه ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را دیده است مجبور است از رقیب ترامپ یعنی بایدن حمایت کند.

همزمان با نزدیک شدن موعد انتشار کتاب جنجالی بولتون در آمریکا که در آن به ابعاد پنهان کاخ سفید در دوران ترامپ اشاره کرده، وزارت دادگستری این کشور ضمن صدور دادخواستی خواهان توقف انتشار کتاب جان بولتون شده است.

در تنش کلامی این روز‌های بولتون و رئیس‌جمهور آمریکا، ترامپ گفته بولتون باید بابت انتشار حجم زیادی از اطلاعات محرمانه مجازات شود. اما قاضی فدرال آمریکا در واشنگتن ضمن رد این درخواست ادله اعلام شده را ناکافی اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار