سناتور هریس: ترامپ با رفتن به تالسا زخم کهنه بازماندگان کشتار سیاهان را تازه کرد

سناتور ایالت فلوریدا از رئیس جمهور این کشور برای برگزاری گردهمایی انتخاباتی خود در شهر تالسا همزمان با اوج گیری اعتراضات نژادپرستی در این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاملا هریس، سناتور دموکرات ایالت فلوریدا از برگزاری گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در شهر تالسا در ایالت اوکلاهما انتقاد کرد.

سناتور هریس در پیامی که در حساب شخصی خود در توئیتر آورد، نوشت: حضور ترامپ در تالسا زخم‌های کهنه بسیاری از بازماندگان قتل عام تالسا را تازه کرد.

سناتور ایالت فلوریدا پیشتر نیز اعلام کرده بود جوامع سیاه‌پوستان قرن‌هاست که عدالتی برابر، مطابق با قانون دریافت نکرده‌اند. خون سیاه‌پوستان پیاده‌رو‌های آمریکا را لکه‌دار کرده است. (این) درد واقعی است. این درد عمیق است. باید گوش فرا داده و تصدیق کنیم و برای تغییر جوامع خود اقدام کنیم.

 رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود در شهر تالسا در ایالت اوکلاهما  معترضان در آمریکا را اوباش‌های چپ‌گرا نامید که تلاش می‌کنند بنا‌های زیبا را ویران کرده و مجسمه‌ها را تخریب کنند.

قتل عام تالسا معروف به قتل عام «بلک وال استریت» در ۳۱ می ‌و اول ژوئن سال ۱۹۲۱ بوقوع پیوست و در آن ساکنان سیاه‌پوست منطقه گرین وود تالسا مورد حمله اوباش سفیدپوست قرار گرفتند. این کشتار که بدترین خشونت نژادی در تاریخ آمریکا عنوان می‌شود بیش از ۸۰۰ تن را راهی بیمارستان کرد و ویرانی عظیمی را در منطقه سیاه‌پوستان بر جا گذاشت. صلیب سرخ آمریکا از ارائه آمار دقیق قربانیان این جنایت خودداری کرد، اما بررسی کمیسیون ایالتی در سال ۲۰۰۱ نشان داد دست کم ۱۰۰ تا ۳۰۰ تن در این جنایت کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار