تیراندازی و قتل مشکوک معترض آمریکایی در منطقه خودمختار سیاتل

در پی تیراندازی به سوی معترضان حاضر در منطقه خودمختار سیاتل، یک نفر کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، در جریان تیراندازی فرد یا افراد ناشناس به تجمع اعتراضی در منطقه خودمختار سیاتل آمریکا دست کم یک تن کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

بنا به نوشته پایگاه خبری کنگره آمریکا، پلیس سیاتل اعلام کرد بامداد شنبه در جریان تیراندازی به سوی معترضان در منطقه خودمختار این شهر یکی از معترضان کشته شد. پلیس منطقه‌ای سیاتل اعلام کرد تحقیقاتی به منظور بررسی ابعاد این حادثه در حال انجام است، اما اطلاعی در خصوص بازداشت فردی مظنون در این حادثه ارائه نشد.

بنا به اعلام مقامات بیمارستانی شهر سیاتل، یکی از افرادی که در جریان این تیراندازی هدف قرار گرفت پس از انتقال به بیمارستان جان باخت و حال مجروح دیگر وخیم گزارش شده است.

خبرگزاری رویترز اخیرا در گزارشی از سیاتل اعلام کرد که معترضان به نژادپرستی در حمایت از جنبش موسوم به «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» بیش از پنج روز است که کنترل بخش‌هایی از محله کاپیتول هیل را در سیاتل که ورود نیرو‌های پلیس به آن ممنوع است، به دست گرفته‌اند.

خبرگزاری رویترز نوشت تصاویر منتشر شده از محله کاپیتول هیل در مرکز شهر سیاتل نشان می‌دهند که گروهی از معترضان موانعی را اطراف این منطقه ایجاد و آن را «منطقه خودمختار کاپیتول هیل» نامگذاری کرده‌اند.

همچنین شهردار سیاتل با انتقاد شدید از مواضع ترامپ در قبال معترضان، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست نبرد تبلیغاتی علیه معترضان را به پایان برساند و از اقدام غیرقانونی برای اعزام ارتش به این شهر خودداری کند.

جرقه اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا پس از قتل فجیع جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس سفید پوست شهر مینیاپولیس زده شد و خیلی زود به سراسر این کشور کشیده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار