تداوم اعتراضات ضد نژادپرستی برای چهارمین هفته در انگلیس

معترضان انگلیسی امروز نیز برای چهارمین هفته در تظاهرات‌های ضد نژادپرستی به خیابان‌های این کشور آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، معترضان انگلیسی امروز شنبه و برای چهارمین هفته، برای برگزاری تظاهرات‌های ضد نژادپرستی در سرتاسر انگلیس به خیابان‌ها آمدند. این در حالی است که قوانین محدودیتی ناشی از شیوع کرونا که برگزاری تجمعات بزرگ را در این کشور ممنوع می‌کند، همچنان پابرجاست.

به نوشته آسوشیتد پرس، تظاهرات امروز شنبه در شهر‌های مختلف انگلیس از جمله لندن (پایتخت این کشور)، منچستر، ادینبرو و گلاسگو برگزار شد.

بر این اساس، صد‌ها نفر در تجمعی به منظور اعلام مخالفت خود با نژادپرستی، در «میدان جرج» گلاسگو تجمع کردند؛ جایی که هفته گذشته اعضای گروه‌های دست راستی به یک تجمع حقوق پناهندگان حمله ور شده بودند.

همچنین در ادینبرو، معترضان از جمله «اروین ولش» رمان نویس اسکاتلندی و صاحب اثر فیلم «قطاربازی» با برگزاری تجمعی، خواهان برداشته شدن مجسمه «هنری دانداس» از میدان آندرو شدند. هنری دانداس سیاستمدار اسکاتلندی در اواخر قرن ۱۸ میلادی بود که مسئول به تعویق افتادن ۱۵ ساله تجارت برده در انگلیس تا سال ۱۸۰۷ شد. در این مدت، بیش از نیم میلیون آفریقایی از طریق اقیانوس اطلس انتقال داده شده و به بردگی گرفته شدند.

گفتنی است از زمان به قتل رسیدن جرج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی در مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا در تاریخ ۲۵ مه به دست نیرو‌های پلیس، صد‌ها هزار نفر تظاهرات‌هایی را در سرتاسر انگلیس برگزار کرده و از مقامات کشورشان می‌خواهند تا به مقابله با نماد‌های تاریخی این کشور که نمایانگر تاریخ امپریالیستی و عدم مساوات نژادی است، بپردازد.

پیشتر نیز معترضان انگلیسی در درگیری با نیرو‌های پلیس، اقدام به انجام خرابکاری بر روی مجسمه وینستون چرچیل، نخست وزیر سابق این کشور در زمان جنگ جهانی دوم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار