هفتهِ پر خشونت پلیس آمریکا + فیلم

یک هفته از کشته شدن شهروندِ سیاه پوست، به دست پلیس آمریکا گذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت یک هفته از قتل جرج فلوید، شهروند آمریکایی به دست پلیس این کشور؛ اعتراضات در ایالت‌های مختلف آمریکا همچنان ادامه دارد و حتی به کشورهای اروپایی هم کشیده شده است.

پلیس آمریکا برای مقابله با معترضین، دست به هرگونه خشونتی می‌زند و حتی خبرنگاران و گروههای خبری هم از این برخوردها مستثنی نیستند.

در همین زمینه کمیته حمایت از روزنامه نگاران (CPJ) که در آمریکا مستقر است امروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که  از ۲۹ ماه مه (جمعه ۹ خرداد) دست کم ۱۲۵ مورد نقض آزادی مطبوعات در سراسر آمریکا علیه روزنامه نگارانی که اخبار مربوط به تظاهرات ضدنژادپرستی را پوشش می‌دهند، گزارش شده است.

با توجه به افزایش نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا در خیابان‌های این کشور، احتمال افزایش خشونت‌ها علیه معترضان دور از انتظار نیست. وال استریت ژورنال در همین رابطه گزارش داد، گارد ملی آمریکا اعلام کرده است که  ۱۲ هزار نیروی دیگر خود را برای واکنش به ناآرامی‌های مدنی در ۲۳ ایالت و واشنگتن مستقر کرده است.

چهار منبع آگاه از مسائل داخلی کاخ سفید نیز گفته اند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، قصد دارد از یک قانون فدرالی که ۲۱۳ سال پیش تصویب شده است برای مقابله با اعتراضات سراسری در این کشور استفاده کند و نیرو‌های فعال ارتش را به خیابان‌ها بیاورد.

بدین ترتیب هم اکنون ۶۷ هزار نیروی گارد ملی آمریکا برای مقابله با اعتراضات در خیابان‌ها حضور دارند. این بیشترین تعداد نیروی گارد ملی است که تاکنون در آمریکا به حال فعال درآمده‌اند.

با افزایش برخورد ها با معترضین به خشونت پلیس آمریکا، کنت راث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر در توئیتی نوشت: قتل جورج فلوید سیستمی را در آمریکا نشان می‌دهد که به برابری انسان‌ها باور ندارد. کشته شدن جورج فلوید موضوعی فراتر از چند افسر پلیس است که در آن دخالت داشتند. موضوع، سیستم مجری قانونی است که به همه به طور برابر ارزش نمی‌دهد و اجازه می‌دهد زندگی سیاه پوستان آمریکا قربانی آن شود.

پس از گذشت یک هفته از قتل جرج فلوید، وکیل خانواده او اعلام کرد که نتایج کالبدشکافی مستقل فلوید نشان می‌دهد، علاوه بر قاتل او، دیگر افسران پلیس نیز در مرگ او نقش داشته‌اند.

وکیل خانواده فلوید اعلام کرد، امیدوار است دادستان ایالت مینه سوتا نتایج این کالبدشکافی مستقل را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۴۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
ترامپ: برای بازدید به پناهگاه کاخ سفید رفتم و نه ترس از معترضان!!! .
ترامپ تروریست جنایتکار دروغگو چرا قبل از این قیام و انقلاب مردمی ضد نژادپرستی و ضد بی عدالتیها و تبعیضهای مختلف اجتماعی در آمریکا شروع بشه نرفته بودی از پناهگاه کاخ سفید بازدید کنی ؟!!! شماره معکوس نابودی تو و دارو دسته سفاک نژادپرستت و همپیمانانت شروع شده و به زباله دان تاریخ بشریت جهنم اسفل السافلین انداخته خواهید شد به زودی زود پیروزی قیام انقلاب کنندگان مردم رنگین پوستان و مستضعفین و ستم کشیدگان و محرومان بینوایان فقیران تهی دستان بیچارگان درماندگان نزدیک است فقط باید متحد و یکپارچه و هماهنگ و شجاعانه و ایثارگرانه و شبانه روزی پایمردی کنید و از دیکتاتورها فراعنه برده داران مستکبرین نژادپرستان نهراسید و نترسید و ایستادگی کنید تا پیروزی نهایی مداومت داشته باشد و بدانید که این قیام و انقلاب نه متعلق به دمکراتهاست و نه متعلق به دیگر جناهای سیاسی آمریکاییهاست متعلق به مردم مومنین مستضعفین آزاده اندیشان عادل عدالت خواه ستم کشیدگان مظلومان آمریکاست که صدها ساله ظلم و ستم فراعنه برده داران نژادپرستان ظالم و ستمگر را تحمل کرده اند متعلق به مومنین ستم کشیدگان مستضعفین مظلومان و آزاده اندیشان خردمندان عدالت خواهان عادل متحد و یکپارچه سر تا سر جهان است . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار