کارگاه آموزشی اطفاء حریق در شهرستان سرخه برگزار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: با توجه به گرم شدن هوا کارگاه آموزشی اطفاء حریق در مواجهه با آتش سوزی احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان سرخه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد راستین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: کارگاه آموزشی اطفاء حریق در مواجهه با آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان سرخه برگزار شد.

او افزود: با توجه به رشد مناسب گیاهان و افزایش پوشش گیاهی و گرم شدن هوا،احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی افزایش یافته که مراقبت و نظارت بیشتری را می‌طلبد.

محمد راستین بیان کرد: به منظور آشنایی هرچه بیشتر دست اندرکاران دولتی، محلی،دهیاران، شورا‌های اسلامی روستا‌ها و همیاران طبیعت با شیوه‌های عملی و کاربردی در مواجهه با آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و اطفاء سریع آن، کارگاه آموزشی اطفاء حریق در عرصه‌های منابع طبیعی بصورت تئوری و عملی در محل فرمانداری شهرستان سرخه برگزار شد.

راستین در ادامه تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی تفاهمنامه همکاری بین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه و دهیاران و شورا‌های اسلامی جهت همکاری مشترک در پیشگیری و اطفاء حریق امضا شد و مقرر گردید با همکاری یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان چهار پایگاه اطفاء حریق مردمی در سطح شهرستان ایجاد و تجهیز گردد.

او گفت: برای به حداقل رسیدن احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها همه ساکنان و گردشگران باید همکاری کنند چرا که بدنبال یک سهل انگاری همچون روشن کردن آتش و خاموش نکردن آن، انداختن ته سیگار در طبیعت، رها کردن بطری‌های شیشه‌ای که در اثر تابش آفتاب مانند عدسی عمل می‌کنند باید منتظر آتش سوزی و از بین رفتن وسعت زیادی از عرصه‌های طبیعی باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در پایان با اشاره به بارندگی‌های سال جاری و پوشش گیاهی انبوه مراتع و بالا رفتن درجه حرارت و به دنبال آن بالا رفتن پتانسیل حریق در مراتع اظهار داشت: مردم میتوانند در صورت مشاهده حریق بی احتیاطی در عرصه‌های ملی با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل‌ها و مراتع تماس برقرار کرده و هرگونه آتش سوزی تخریب و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی را گزارش کنند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.