کاشت گیاهان دارویی تیری با ۲ نشان برای مقابله با بیابانزایی

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان گفت: توسعه گیاهان دارویی در کنار تقویت پوشش گیاهی و بیابانزدایی موجب ایجاد درآمد و بهبود معیشت روستاییان حاشیه بیابان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: توسعه گیاهان دارویی تیری ۲ نشان است که هم با تقویت پوشش گیاهی موجب بیابانزدایی  و هم ایجاد درآمد و بهبود معیشت روستاییان حاشیه بیابان می‌شود.

او افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه کشت گیاهان دارویی با تعاونی‌ها به منظور بیابانزدایی و ایجاد درآمد برای تعاونی‌ها است.

منظمی تصریح کرد: بیابانزایی پیامد‌های جبران‌ناپذیری دارد که از بین رفتن پوشش گیاهی، حیات وحش، از بین رفتن امنیت غذایی، آلودگی هوا و بروز بیماری‌های تنفسی تنها بخشی از این پیامد‌ها است و تقویت پوشش گیاهی و ارتقای فرهنگ عمومی برای افزایش مشارکت مردمی برای حفظ طبیعت، توجه به آمایش سرزمینی برای توسعه شهر‌ها و روستاها، مدیریت مصرف آب و کاهش برداشت از سفره آب‌های زیرزمینی از جمله راهکار‌های مقابله با بیابانزایی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان ادامه داد: ۱۴ هزار و ۳۲۲ هکتار از مناطق بیابانی شهرستان سمنان برای مقابله با بیانزایی تاغ‌کاری شده است.

او اظهار داشت: سه کانون فرسایش بادی در شهرستان سمنان وجود دارد که با اجرای طرح‌های بیابانزدایی مانند بذرپاشی، کنترل هرزآب و کاشت نهال در وضعیت بحرانی قرار ندارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار