استفاده هکرها از افزونه‌های کروم برای نفوذ به سیستم کاربران

یکی از تیم‌های تحقیقاتی اعلام کرد که تعداد بسیار زیادی از کاربران کروم به دلیل استفاده از افزونه‌های متفرقه مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند.

استفاده هکرها از افزونه‌های کروم برای نفوذ به سیستم کاربرانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی محققان تیم Awake Security به وب سایت خبری رویترز اعلام کردند که اخیرا یک تلاش جاسوسی در مرورگر کروم کشف شده است که ظاهرا هکرها از طریق بارگیری افزونه‌های موجود در این مرورگر وارد آن شده و پس از آن سعی کرده‌اند به اطلاعات کاربران که مهم‌ترین آن‌ها ایمیل این افراد است دسترسی پیدا کنند. پس از انتشار این خبر در فضای مجازی گوگل اعلام کرد که ۷۰ مورد از افزونه‌هایی که ممکن بود برای کاربران خطر ساز باشد را از فروشگاه رسمی گوگل کروم حذف کرده است و سعی دارد هر چه بیشتر روی امنیت این مرورگر کار کند.

سخنگوی گوگل همچنین درباره خبر هک شدن گوگل کروم اعلام کرد، اینگونه اتفاقات برای گوگل بیشتر جنبه آموزشی دارند و ما از نحوه ورود این افراد به مرورگر کروم، برای بالا بردن امنیت مرورگر استفاده خواهیم کرد. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی تیم Awake Security در حال حاضر بیشترین میزان نفوذ به دستگاه‌های کاربران بر اساس بارگیری افزونه‌های مرورگرها، به شرکت گوگل تعلق گرفته است و این آمار هرگز برای یک مرورگر محبوب و پر مخاطب مناسب نیست.

استفاده هکرها از افزونه‌های کروم برای نفوذ به سیستم کاربران

یکی از مسئولان امنیتی آمریکا نیز در این باره اعلام کرده است هر چیزی که دسترسی بیش از به یک نرم افزار را نیاز داشته باشد به احتمال بسیار زیاد جنبه جاسوسی دارد و افراد باید از استفاده از آن خودداری کنند. بر اساس داده‌های تیم Awake Security، افزونه‌هایی که برای هک کردن مرورگر افراد استفاده می‌شدند به گونه‌ای طراحی شده بودند که توسط آنتی ویروس‌ها شناسایی نشوند و هرگز سیستم فرد متوجه نفوذ هکرها نمی‌شد.


بیشتر بخوانید


تیم Awake Security همچنین به کاربران توصیه کرده است تا جای ممکن از افزونه‌های متفرقه در مرورگر خود استفاده نکنند و حتما از افزونه‌های موجود در فروشگاه کروم استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
آرمان
۱۹:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
من هم یک افزونه نصب کردم بعد سیستمم باج افزار .mado
گرفت و همه فایلهام رمزنگاری شدن و پسوند .mado گرفتن
هنوز هیچ راهی پیدا نکردم برای رمزگشایی
فقط تونستم ویروسش پاک کنم
آخرین اخبار