کاهش استفاده از ویندوز ۱۰ در آوریل ۲۰۲۰

آمار NetMarketShare نشان می‌دهد که سهم استفاده از ویندوز ۱۰ در ماه آوریل کاهش یافته در حالی که این روند برای مرورگر اج افزایشی بوده است.

کاهش سهم ویندوز ۱۰ در آوریل ۲۰۲۰به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه مجموعه‌ای وجود دارد که فعالیت شرکت‌های مختلف را پیگیری می‌کند و وقتی صحبت از سهم استفاده از فناوری‌های وب به می‌شود، NetMarketShare است که به چشم می‌خورد و فعالیت ویندوز‌ها و مرورگر‌ها را در بازار ارزیابی می‌کند. NetMarketShare برای ارائه دقیق‌ترین نمای سهم استفاده از فناوری وب، فناوری تشخیص پیشرفته‌ای را توسعه داده است. این سرویس، اولین سرویسی است که ربات‌ها و تقلب‌ها در داده‌ها را شناسایی و آن‌ها را حذف می‌کند. این سرویس هر ماه نتایج استفاده از سرویس‌های مختلف وب را منتشر می‌کند و نتایج ماه آوریل را به تازگی رونمایی کرده است که این نتایج زیاد برای سیستم عامل مایکروسافت باب میل نبودند.


بیشتر بخوانید: آخرین قیمت انواع تبلت در بازار (تاریخ ۱۳ اردیبهشت) + جدول


سرویس NetMarketShare به تازگی گزارش بازار سهام سیستم‌های مختلف استفاده شده در فضای وب در ماه آوریل را منتشر کرده است. این داده‌ها نشان می‌دهد که مرورگر بومی جدید مایکروسافت یعنی مرورگر اج (Edge) در حال رشد در بازار است و این در حالی است که ویندوز ۱۰، سیستم عامل مایکروسافت در مقایسه با داده‌های ماه مارس ۲۰۲۰ شاهد کاهش غیر قابل باور در سهم خود در بازار وب است. نمودار پایی ن نشان می‌دهد که نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز مایکروسافت چه میزان از سهم بازار را در ماه‌های پشت سر گذاشته شده سال جاری داشته‌اند.

کاهش سهم ویندوز ۱۰ در آوریل ۲۰۲۰

بر اساس گزارش این ماه، سهم ویندوز ۱۰ در این ماه به ۵۶.۱۰ درصد کاهش یافته است در حالی که این سهم در ماه گذشته، ۵۷.۳۴ درصد بود. این کاهش در مصرف ویندوز ۱۰ به دلیل گسترش ویروس کرونا و بازگشت مصرف‌کنندگان به ویندوز ۷ هست. البته شایان ذکر است که سهم ویندوز ۷ هم از ۲۶.۳ درصد به ۲۵.۹ درصد کاهش یافته است. ناگفته نماند که این افت استفاده از سیستم عامل ویندوز بی ربط با افزایش استفاده از سیستم عامل لینوکس هم نیست. سهم استفاده از سیستم عامل لینوکس در ماه آوریل از ۱.۳۶ به ۲.۸۷ درصد و به طور کلی، از ۸.۹۴ به ۹.۷۵ درصد رسیده است. ما فقط می‌توانیم تصور کنیم که این امر به دلیل آن دسته از مهندسان پشتیبانی است که دستگاه‌های لینوکس خود را در خانه یا برخی توضیحات عجیب دیگر راه‌اندازی می‌کنند.

از لحاظ سهم مرورگر‌ها در بازار، سهم هر مرورگر تقریبا ایستا است. سهم مرورگر کروم از ۶۸.۵ به ۶۹.۱۸ درصد، مرورگر اج از ۷.۵۹ به ۷.۷۶ درصد رسیده است. این در حالی است که مرورگر فایرفاکس هم شاهد رشد اندکی بوده و سهم این مرورگر از ۷.۱۹ درصد به ۷.۲۵ درصد رسیده است. اگرچه مرورگر اج نسبت به قبل رشد اندکی داشته، آنچه که قابل ذکر است، این است که مرورگر کروم در تمام مدت به عنوان برترین مرورگر جهان شناخته شده و تنها کمی فاصله دارد تا سهم استفاده از آن به ۷۰ درصد برسد. در ادامه، نمودار مقایسه میزان استفاده از مرورگر‌های مختلف را مشاهده می‌کنید.

کاهش سهم ویندوز ۱۰ در آوریل ۲۰۲۰

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار