کرملین اتهام زنی وزیر خارجه انگلیس علیه روسیه را مضحک خواند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اتهام زنی اخیر انگلیس در خصوص سوء استفاده این کشور از شیوع ویروس کرونا را پوچ خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اتهام زنی وزیر خارجه انگلیس علیه مسکو و پکن در خصوص بهره برداری از شیوع ویروس کووید-۱۹ را رد کرد.

سخنگوی کرملین با پوچ و مضحک خواندن ادعا‌های دومینیک راب گفت بدیهی است که ما با چنین اظهاراتی مخالف هستیم.

وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه در سخنانی مدعی شد روسیه و چین در حال «بهره‌برداری» از همه گیری کرونا هستند.

راب در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» در پاسخ به پرسشی در خصوص مداخله روسیه در مقابله انگلیس با ویروس کرونا گفت: «به طور قطع معتقدم که ویروس کرونا و چالش‌هایی که ایجاد کرده، فرصت‌هایی را از طریق فعالیت سایبری و دیگر اقدامات برای برخی کشور‌ها و عناصر غیردولتی ایجاد کرده است».

این اظهارات وزیر خارجه انگلیس پس از آن انجام می‌شود که مرکز امنیت ملی سایبری انگلیس و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌های آمریکا در بیانیه‌ای مشترک در خصوص بهره‌برداری سازمان‌های بین‌المللی و باند‌های خرابکار از بحران‌های حوزه سلامت هشدار دادند.

انگلیس به‌ خاطر تعلل دولت در مقابله با ویروس کرونا با بیش از ۴۲ هزار مورد فوت، بیشترین تعداد قربانیان این بیماری در اروپا را به خود اختصاص داده است.

دولت انگلیس همسو با دولت آمریکا در تلاش است با فرافکنی درباره اقدامات چین در خصوص مهار ویروس کرونا، کوتاهی‌های خود در مبارزه با این بیماری را توجیه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار