حمله خشن پلیس فرانسه به تجمع کادر درمانی این کشور + فیلم

هزاران نفر از کارکنان بخش سلامت فرانسه در مخالفت با شرایط نامناسب کاری در خیابان‌های پاریس تجمع کردند که با برخورد خشن نیرو‌های پلیس روبه‌رو شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تعداد زیادی از کارکنان بخش سلامت فرانسه در اعتراض به شرایط نامناسب کاری دست به تظاهرات زده‌اند.

این تظاهرات با دخالت پلیس فرانسه به خشونت کشیده شده و پلیس برای متفرق کردن معترضان دست به اقدامات خشونت‌باری زده است.

تجمع کارکنان بخش سلامت فرانسه در پاریس با خشونت پلیس مواجه شده و به نوشته یورونیوز آنچه این تصاویر خشونت‌آمیز را جنجالی کرده این است که " همین چند هفته پیش به خاطر مبارزه با کرونا، از کارکنان بخش سلامت به عنوان قهرمان تمجید شد".

تعداد زیادی از جامعه پرستاری و بهداشتی فرانسه که طی ماه‌های اخیر با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه بودند، به خیابان‌های این کشور آمدند تا نگرانی خود را از عدم پایبندی دولت فرانسه به تعهدات خود در حوزه بهداشت و درمان بیان کنند.


بیشتر بخوانید


در حالی که این اعتراضات مسالمت‌آمیز و آرام دنبال می‌شد، پلیس فرانسه با استفاده از گاز اشک‌آور به سمت پرستاران معترض حمله کرد.

پلیس فرانسه در توجیه استفاده از گاز اشک‌آور در برابر پرستاران، مدعی شده که برخی از گروه‌های خشونت‌ طلب از بستر این اعتراضات به نفع فعالیت‌های تخریبی خود استفاده کرده‌اند، به همین دلیل پلیس فرانسه مجبور به برخورد با آن‌ها شده است.

پیش از این اصناف و انجمن‌هایی که به نوعی در حوزه بهداشت و درمان فعال هستند، فراخوان‌هایی را برای سازمان‌دهی بیش از ۲۲۰ مورد تظاهرات اعتراض‌آمیز در نقاط مختلف کشور فرانسه اعلام کردند.

پلیس پاریس طی هشداری به شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز در حساب توئیتری خود در روز سه‌شنبه مدعی شد: «گروه‌های خشن قصد دارند اعتراضات مسالمت‌آمیز توسط کارکنان بخش سلامت را مختل کنند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام.من یک پزشک هستم در شهرستان سیرجان .مشغول بکارم.ماسک ندارن بدن کارانه یک سال هست ندادن کارانه یک ماه من ۶۰۰هزار تومان دادن.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
همون بهتر مثل ایران کلا تجمع رو ممنوع میکردن تا اینطور درگیری پیش نیاد ‌مثل امریکا .(یه سر به خوزستان هم بزنین . مردم از قبل کرونا هم بیشتر میان بیرون -تو شهر رامهرمز یه دستگاه سی تی اسکن نیست ۲ تا دکتر دارن که بستن کلا . باید بری اهواز برا کرونا ) تشکر میکنم از مسئولین ما خوزستانی ها باید تا انقلاب مهدی جنگ زده بمونیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
کسی هم با شلیک مستقیم به سرو پا کشته شده
Germany
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
درمان در فرانسه رایگان هست!
جهت اطلاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
تا پول ندی درمان نمیشی پذبرفته شده و بدون اعتراضه
آخرین اخبار