عرب نیوز مطرح کرد؛

ردپای رژیم صهیونیستی در خشونت‌های پلیس آمریکا

بررسی خشونت‌های مرگبار پلیس آمریکا علیه مظنونان، از الگوبرداری واشنگتن از روش‌های امنیتی و سرکوب خشونت‌ها از سوی رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، محکومیت اقدامات مرگبار پلیس آمریکا در سراسر این کشور پس از قتل جورج فلوید به دست پلیس نژادپرست مینیاپولیس، بار دیگر از همکاری واشنگتن و تل‌آویو در زمینه اعمال خشونت و اقدامات امنیتی پرده برداشت.

رفتار‌های خشونت بار و نژادپرستانه پلیس آمریکا هر چند موضوع تازه‌ای نیست، اما نظامی کردن پلیس و توسل آن به شیوه‌های مرگبار علیه مظنونان پدیده‌ای تقریبا جدید است. استفاده از روش چوک هولدز، فشار بر گردن، دیگر از سوی مقامات محلی، ایالتی و فدرال در هیچ جای آمریکا مورد تائید نیست. با این حال اعتراضات اخیر نمی‌تواند نویدبخش اصلاحات اساسی در ساختار پلیس آمریکا در ارتباط با اقلیت‌ها و رنگین پوستان باشد.

در سپتامبر سال ۲۰۰۱ شورای عمومی سازمان سیا گزارشی از روش‌های رژیم صهیونیستی در خصوص شکنجه فلسطینیان منتشر کرد و آن‌ها را قابل تامل توصیف کرد. این گزارش ماهیت روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی را باز تعریف کرد و تل‌آویو را از یک رژیم وابسته به الگو و شریک واقعی برای آمریکا تبدیل کرد. این مسئله خیلی زود به ارتش و نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا نیز سرایت کرد.

یادداشت نویس هاآرتص در سال ۲۰۱۶ در گزارشی اذعان کرد روش صندلی فلسطین تنها یکی از نمونه‌های بیشمار روابط آمریکا و اسرائیل در ابعاد امنیتی است و تاکید کرد سازمان سیا با صراحت با استناد به احکام دیوان عالی، توسل به شکنجه را توجیه می‌کند.

عرب نیوز یادآور می‌شود رژیم صهیونیستی که سالیان متمادی تنها دریافت کننده کمک‌های مالی، نظامی و اطلاعاتی از سوی آمریکا بود، اکنون به مروج اصلی عقاید، روش‌های امنیتی و ضد تروریسم آمریکا تبدیل شده است. ماجرا تا آنجا پیش رفت که جورج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا از ناتان شارانسکس، نویسنده و سیاستمدار تندرو به عنوان الگو و مراد خود یاد کرد. در ژانویه سال ۲۰۰۵ بوش او را برای مباحثه درباره کتابش در خصوص مبارزه با تروریسم به اتاق بیضی کاخ سفید دعوت کرد.

از همان سال‌ها بود که شیوه‌های شکنجه ویژه صهیونیست‌ها از جمله روش صندلی فلسطین کم کم در میان پلیس و ارتش آمریکا رخنه کرد و به روش محبوب خشونت نظام‌مند در میان آمریکایی‌ها حتی در جنگ‌های عراق و افغانستان تبدیل شد.

بنا به گزارش عرب نیوز، گسترش پیوند‌های سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی تا آنجا پیش رفت، که رژیم صهیونیستی ساخت برج‌های دیدبانی و حسگر‌های ردیابی برای آمریکا را عهده‌دار شد و از این طریق به ثروتی هنگفت دست یافت. حقیقت غیر قابل انکار آموزش هزاران مامور پلیس آمریکا توسط رژیم صهیونیستی، گواه دیگری از رخنه روش‌های شکنجه تل آویو در میان پلیس آمریکاست. رژیم صهیونیستی با گرفتن نقش برجسته‌ای در ایجاد شرایط امنیتی آمریکا، توانست اولویت‌های سیاسی خود را ابتدا به کنگره و به تدریج به رده‌های پایین‌تر در ساختار آمریکا القا کند.

هر چند اعتراضات اخیر در آمریکا برخی روش‌های پلیس را به صورت موقت متوقف کرد، اما رژیم صهیونیستی همچنان اولویت‌های امنیتی واشنگتن را تعیین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار