کره شمالی نیروی نظامی به مرز خود با همسایه جنوبی اعزام می‌کند

یک روز پس از منفجر شدن دفتر هماهنگی ارتباطات دو کره در منطقه مرزی، کره شمالی در اعلامیه‌ای از اعزام نیروی نظامی به مرز خود با همسایه جنوبی خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری ساوت چاینا مورنینگ پست، کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد نیرو‌های نظامی خود را به شهر کائسونگ در منطقه مرزی غیرنظامی بین دو کره و مجتمع‌های گردشگری و اقتصادی اطراف آن اعزام می‌کند و اقدامات دیگری برای ابطال معاملات کاهش دهنده تنش که از سال ۲۰۱۸ اتخاذ شده بود، اعمال می‌کند.

این اعلامیه یک روز پس از منفجر شدن دفتر هماهنگی ارتباطات دو کره در منطقه مرزی دو کره منتشر شده است.

ستاد کل ارتش کره شمالی گفته است واحد‌های نظامی در منطقه گردشگری «دیاموند» و مجتمع صنعتی کائسونگ مستقر می‌شوند؛ هر دو منطقه در حال حاضر به شدت محافظت می‌شوند و زمانی نماد همکاری‌های بین دو کره بوده است که به دلیل تشدید تنش‌ها ناشی از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی بسته شده اند.

بر اساس اعلامیه ستاد کل ارتش کره شمالی، رزمایش نظامی قرار است در این مناطق از سر گرفته شود و پست‌های نگهبانی احیا شوند. همچنین مکان‌های نزدیک به مرز کره جنوبی برای پخش تبلیغات علیه این کشور باز خواهد شد و شهروندان کره شمالی نیز در اقدامی رعدآسا آماده توزیع بیشترین تعداد بروشور به سمت مرز‌های کره جنوبی  هستند.

در سپتامبر ۲۰۱۸ طی یک دیپلماسی بین کره‌ای که با هدف کاهش تنش‌های نظامی در مناطق مرزی انجام شد، دو طرف توافق کردند رزمایش نظامی در مرز را متوقف کرده، مین‌های زمینی را بردارند و از مسلح کردن پاسگاه‌های مرزی خودداری کنند. برخی از کارشناسان خارجی گفتند که این اقدامات، امنیت کره جنوبی را بیشتر تضعیف می‌کند، زیرا زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی دست نخورده باقی می‌ماند.

دولت کره جنوبی بلافاصله به بیانیه نظامی کره شمالی پاسخ نداد. وزارت دفاع سئول روز سه‌شنبه گفته بود که به شدت با تحریکات آینده کره شمالی برخورد خواهد کرد.

کره شمالی دیروز سه شنبه دفتر هماهنگی ارتباطات سئول-پیونگ یانگ را در منطقه غیرنظامی مرز دو کره نزدیک شهر کائسونگ منفجر کرد.

هفته گذشته، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون -رهبر کره شمالی- هشدار داده بود که سئول به زودی شاهد سقوط یک دفتر ارتباطی «بی‌فایده» در شهر مرزی کائسونگ خواهد بود.

خواهر کیم جونگ اون پیشتر گفته بود دو کره توافق کرده‌اند که از انتشار و پخش اعلامیه‌هایی علیه یکدیگر خودداری کنند. این در حالی است که سئول به پخش این اعلامیه‌ها در مرز دو کشور ادامه می‌دهد.

کره شمالی در روز‌های گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود در صورت عدم جلوگیری از پخش بروشور علیه پیونگ‌یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول در این کشور را خواهد بست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام ای کاش مردم بجای درگیر شدن با هم فتنه گر های بین المللی را که مردم را به جان هم می اندازند می شناختند
صلح رابه هم هدیه می دادند وآتش رابه فتنه گران شیظلانی داخلی وخارجی می دادند
آخرین اخبار