واشنگتن: روابطمان را با کره جنوبی تقویت خواهیم کرد

مقامات آمریکا در واکنش به انفجار دفتر ارتباطات دو کره از سوی پیونگ‌یانگ، اعلام کردند همکاری نزدیکتری با کره جنوبی خواهند داشت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از اعلام خبر انفجار دفتر ارتباطات دو کره و قطع همکاری کره‌شمالی با سئول، دولت آمریکا در تازه‌ترین بیانیه‌ خود اعلام کرده همکاری هر چه نزدیکتر و بیشتری با کره‌ جنوبی خواهد داشت.

یکی از مقامات دفتر ترامپ در این باره توضیح داد: «ما متوجه شدیم کره شمالی دفتر ارتباطات دو کره را منفجر کرده، بنابراین اعلام می‌کنیم همکاری خودمان را با سئول نزدیکتر خواهیم کرد.»

کره شمالی در روز‌های گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود در صورت عدم جلوگیری از پخش بروشور علیه پیونگ‌یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول را خواهد بست. 

همچنین پیشتر ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود برای اعزام نظامیان خود به مناطق مرزی غیرنظامی این کشور با کره جنوبی و هرگونه تصمیم دولت این کشور درباره اقدامات خارجی آماده است.

به نظر می رسد تنش ها در روابط دو کره پس از دو سال رکود بار دیگر به اوج خود بازگشته زیرا امروز اخباری مبنی بر انفجار دفتر ارتباط بین دو کره در شهر کائسونگ به دست پیونگ یانگ منتشر شده است.

خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیشتر گفته بود دو کره توافق کرده‌اند که از انتشار و پخش اعلامیه‌هایی علیه یکدیگر خودداری کنند. این در حالی است که سئول به پخش این اعلامیه‌ها در مرز دو کشور ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار