دلالی به سبک فروش امتیاز قرعه کشی خودرو!

برندگان قرعه کشی ایران خودرو و سایپا مشخص شدند و حالا برخی از این برندگان به فکر خرید و فروش حواله‌ها در بازار افتاده اند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،دومین دوره از فروش‌های ویژه خودرو هم برگزار شد و نتایج برندگان اعلام شد؛ طرحی که توسط وزارت صمت پایه گذاری شد تا خودرو‌های تولید شده نه به دست دلالان، بلکه به دست مصرف کنندگان واقعی برسد، اما علی رغم هشدار‌ها و اخطار‌های این وزارت خانه مبنی بر در رهن ماندن خودرو‌ها و قانون‌های زیادی که در این حوزه وجود دارد شاهد آگهی‌های فروش توافقی در سایت‌های آگهی هستیم.


هفت خان دولت برای خرید و فروش حواله خودروهمکاری سایت های درج آگهی با فروشندگان حواله خودرو!

این اتفاقات در نهایت پای مراجع قضایی را به ماجرا کشاند و در نهایت به مسدود شدن این نوع از آگهی در سایت‌های فروش منجر شد. صفحه رسمی این وبسایت فروش اینترنتی اعلام کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده دلال ها، خرید و فروش هرگونه حواله خودرو‌های پیش فروش ایران خودرو و سایپا در دیوار ممنوع شد. این سایت از انتشار آگهی‌های خودرویی که به عبارت‌های «حواله»، «فیش واریزی»، «تحویل چندماهه»، «قرعه کشی شده»، «قابل صلح» و... اشاره دارد، جلوگیری خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: شرایط جدید ثبت نام برای خانوار‌های بدون خودرو اعلام شد


مسئولان وزارت صمت هم شرایط فروش را سخت‌تر کردند و آن را تا جایی پیش بردند که خرید و فروش این حواله‌ها نا‌ممکن شود.

برنامه ویژه خودروسازها برای فروشندگان حواله خودرو

سهیل معمار باشی، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات انجام شده برای کنترل این خرید و فروش‌ها گفت: هدف اصلی ما از اجرای این طرح رساندن خودرو به مصرف کنندگان واقعی بود بنا بر این محدودیت‌های زیادی اعمال شد تا فقط خریدار و مصرف کننده واقعی به آن دست پیدا کنند. اولین و اصلی‌ترین محدودیتی که در این طرح اعمال شد در رهن ماندن خودرو‌ها بود. خودرو‌های ارائه شده در این طرح برای مدت یک سال در رهن خودروساز‌ها باقی خواهد ماند.

او بیان کرد: هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ماه برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند همچنین خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست.

توقیف خودروی متخلفان 

معمار باشی تصریح کرد: در ضمن چنانچه در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی او توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با ثبت اسناد کشور و از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان در حال انجام است و معامله‌ای برای خرید و فروش این خودروها انجام نخواهد شد. همچنین برندگان باید توجه داشته باشند که اگر خودرو را به صورت توافقی به فرد دیگری واگذار کنند تمام تبعات آن از جمله تخلفات، جرائم و مواردی از اسن قبیل مشمول حال مالک خودرو خواهد بود.


بیشتر بخوانید


شرکت‌های ایران خودرو و سایپا هم در پیام‌های جداگانه‌ای به خریداران و شرکت کنندگان فرآیند قرعه کشی هشدار دادند.

مصطفی مظفری معاون حقوقی ایران خودرو تصریح کرد: اعتبار قرارداد منوط به رعایت محدودیت‌ها از جمله موارد تعیین شده از سوی وزارت صمت در ثبت نام است. با وجود این شرایط متاسفانه ممکن است برخی افراد این مسیر را به طرق دیگر و همراه با تخلف طی می‌کنند که این موضوع با توجه به نقض شروط درج شده قابلیت پیگرد قانونی و قضایی را دارد.

مظفری در خصوص عدم امکان انتقال خودرو به فرد دیگر براساس اصول و قواعد حقوقی بیان کرد: شرط عدم انتقال خودرو در ظرف مدت یک سال شرطی مشروع و قانونی بوده و مخالف مقتضای عقد نخواهد بود. طبق مصوبات کمیته خودرو در وزارت صمت امکان انتقال اسناد رسمی خودرو‌های به فروش رفته در طرح فروش فوق العاده و پیش فروش یک ساله وجود ندارد و اسناد به مدت یک سال در وثیقه و رهن خودروساز خواهد ماند. به این ترتیب صرفا افرادی اقدام به ثبت نام و خرید خواهند کرد که مصرف‌کننده بوده و قصد فروش خودرو را ندارند.

تحویل خودرو فقط به شخص برنده

محمد هاشم سمتی رئیس دفتر مرکزی حقوقی سایپا هم نسبت به انجام هرگونه معامله حواله خودرو‌های عرضه شده در طرح‌های فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله محصولات این گروه خودروسازی هشدار داد و گفت: طبق مصوبه کمیته خودرو هرگونه نقل و انتقال مالکیت خودرو‌های صفر کیلومتر عرضه شده در طرح‌های فروش فوق العاده و پیش‌فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا به صورت وکالتی ممنوع است و تبعات حقوقی برای خریدار و فروشنده خواهد داشت.

او ادامه داد: سند مالکیت خودرو‌های عرضه شده در این طرح‌های فروش، به مدت یکسال در رهن و نزد خودروساز باقی می‌ماند و معامله این خودرو‌ها از سوی دولت و نهاد‌های ذی ربط به رسمیت شناخته نخواهد شد. ورود به معامله‌های غیررسمی فاقد روش‌های معتبر برای اثبات است و در صورت بروز اختلاف یا احیاناً فوت یکی از طرفین معامله، فرآیند انتقال قطعی سند بسیار زمان‌بر و مستلزم صرف هزینه‌های قابل توجه در محاکم دادگستری خواهد بود.

او اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا محصولات عرضه شده در طرح‌های فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله را فقط به شخص خریدار تحویل خواهد داد و با هدف کاهش نقش واسطه‌ها در بازار خودرو، از پذیرش هر نوع وکالت‌نامه خودداری خواهد کرد.

بعد از این ماجرا خرید و فروش توافقی این حواله‌های خودرو محدود شد، اما متوقف نه؛ فروشندگان این حواله‌ها به جای بستر‌های فروش اینترنتی سراغ فضای مجازی رفته‌اند و حالا این حواله‌ها از این طریق خرید و فروش می‌شوند.

حذف قانون واریز ۵۰ درصد مبلغ خودرو برای شرکت در قرعه کشی باعث شد تا افراد زیادی حتی بدون داشتن شرایط لازم اقدام به ثبت نام کنند و در نهایت عده‌ای برنده چندین خودرو در این فرآیند شدند.

هفت خان دولت برای خرید و فروش حواله خودرو

حالا نیروی انتظامی هم وارد ماجرا شده وبا متخلفان این حوزه اتمام حجت می‌کند. سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره واگذاری امتیاز خودرو‌های قرعه‌کشی شده دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا گفت: دستگاه‌های مسئول برای تعلق گرفتن خودرو به مشتریان واقعی، تمهیداتی را در نظر گرفته بودند که هنگام ثبت نام اعمال شد؛ اما پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی، برخی گزارش‌های دریافتی از خرید و فروش امتیاز خودرو منتشر شد و در نتیجه، نهاد‌های مسوول از ما خواستند به این موضوع ورود کنیم.

او ادامه داد: در این راستا پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد و مشخص شد برخی افراد در فضای مجازی و حقیقی اقدام به واگذاری امتیاز محصولی که به نامشان درآمده، در ازای دریافت مبالغی از ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان کرده‌اند، که نسبت به شناسایی این افراد با شیوه‌ها و شگرد‌های پلیسی اقدام شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه خرید و فروش حواله و واگذاری امتیاز خودرو‌های قرعه کشی در طرح فروش اینترنتی محصولات دو شرکت خودروساز غیرقانونی و ممنوع است، گفت: تا کنون چند مورد از این اقدامات شناسایی شده و با ورود پلیس، افراد متخلف دستگیر و برای آن‌ها پرونده تشکیل شد.

او درباره اینکه آیا ابلاغی هم به دفترخانه‌ها برای ممنوعیت انعقاد قولنامه‌هایی برای فروش این امتیاز‌ها شده، تصریح کرد: این کار غیرقانونی است و اصلا نیازی به ابلاغ نیست. دستگاه قضایی هم غیرقانونی بودن این موضوع را بار‌ها اعلام کرده است.

با این حساب دیگر راهی برای فروش این خودروها وجود ندارد و برندگان چاره‌ای جز استفاده از این خودروها ندارند. اعمال این محدودیت‌ها می‌تواند در نهایت باعث شود تا خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی رسیده و دلالی‌ها و واسطه گرها از این ماجرا کنار بروند. بخش عمده‌ای از تقاضاهای مشتریان در این حوزه به دلالی و انگیزه برای سودآوری اختصاص پیدا می‌کند اما حالا با اعمال این محدودیت‌های جدید می‌توان به تناسب بین عرضه و تقاضای واقعی دست پیدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
میخوام از ایران خودرو شکایت کنم
Iran (Islamic Republic of)
https://t.me/peymaneh1341
۰۶:۳۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
خریدار امتیاز پژو پارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
منم دناپلاس توربوشارژوبرنده شدم ولی پولشوندارم حوالشم که جرمه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خواستن دلالی رو حذف کنن بازرشو داغ تر کردن.
هرکی یه گواهینامه داشت ثبت نام کرد ده ملیون گرفت دادش دست دلال تا خدا تومن گرون تر بفروشتش.
کسی ک پول نداره رو چرا ثبت نام میکنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
ایران خودرو و سایپا خوب مردم را سر کار گذاشتن دست شون درد نکنه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۲۱:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
من ساینا برنده شدم تا بحال خودرویی هم نداشتم فرصتم برا جور کردن پیش پرداخت کم امروز هم تعطیل بوده تورا به خدا مهلت را تمدید کنید عاجزانه تمنا دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
شما رو بقرآن اول به اونا یی خودرو بدید که هیچ ماشینی نداشته وندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
آقای ناشناس که فرمودید راه حل ندهید مملکت قانون داره.خدمت شما عرض شود منظورت همین قانونه که واس یه لگن دست مردم دادن قرعه کشی بکنن و نصف پول ماشینو بگیرن و سود هم ندن و یکسال پول دستشون بمونه و بعد یکسال با یک سال دیگه تاخیر ماشین تحویل ملت بدن.شما نمیخواد نظر بدی
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
الان خیلی از کسانی که ثبت نام کردن دوتا ماشین دارن چون از نظر مالی وضعشون خوب هست برا دوتا دخترش ویکی پسرش گواهی نامه داره ثبت نام کرده این انصافه بند خدا ماشین به نام بچش ماشین درآمده ماشین خودشو فروخته ماشین صفر تحویل گرفته تا جایی که ماشین قبلشم مدل بالا بود با قیمتی خیلی خوبی فروخت ماشین نو تحویل گرفت چیزی حدود 20 میلیون سود کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
بیچاره مردم ایران ، بدبختن ازدست این سرکاریها
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ولا بقران من میدونستم همش پارتی بازی ودلال بازی خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
وقتی در یک جا عرضه بسیار بسیار کمتر از تقاضا باشه به محل تجمع دلال تبدیل میشه. یک راه حل ساده وجود داره که نمیدونم و چرا دولت اونو مجوز نمیده. راه حل اینه که واردات خودرو برای قشر مصرف کننده خودروی ارزان قیمت باز بشه( خودروی لوکس ممنوع) اینجوری هم دوخودروساز به خودشون میان که هم تولیدشان را همرا با افزایش کیفیت , زیاد کنند تا رانت و دلال بازی بوجود نیاد و قیمتها آزاد بشه نه دستوری و یا خودسرانه از طرف خودروسازها. از طرفی قرعه کشی و رانت از بین میره.
Iran (Islamic Republic of)
محمدمعصومی
۱۵:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سرزمینی که چهارصد سال است آسمان آبی را ندیده است

ملتی که آسمان زندگی را در تاریکی نه با نور روشنایی
می‌دیده است،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۵:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ماشین رو دلالان ماشبن برنده شدن ..خوب خدا روزیشون رو جور کرده..ما بدبخت هم برنده نشدیم‌...همون دلالا گفتن میتونی اینقدر پول بدی ماشین رو ببری..نون شانسش و اقبالشون میخورن..
Iran (Islamic Republic of)
Uu
۱۴:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
دوستان اصلا نگران نباشید پلیس فتا حواسش هست تمام دلالان رو دستگیر و تحویل مراجع قضایی میدهند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
دلال جایی میره که عرضه کم باشه و تقاضا زیاد. وقتی خودروسازان قادر به تولید به اندازه ی تقاضا نیستند بهترین راه حل اینه که مصرف کننده واقعی که غالبا متقاضی استفاده از ماشین ارزان قیمت و در حد عرف هستند راهی باز بشه تا بتونه از خارج از شرکتهای تویوتا و پژو و بنز و .....ماشین وارد کنه. بعباراتی یجورایی راه واردات خودروی ارزون قیمت را برای مصرف کننده باز بزارند اون,,وقت ببیتیم این دلال ها و خودرپسازها بازم میتونند مصرف کننده واقعی رو اذیت کنند؟؟؟ واردات محدود هم بخاطر این گفتم باز یسریا نگن تولید ملی خدشه وارد شد
Iran (Islamic Republic of)
قنبری
۱۳:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام
به نظر من هم سایت دیوار و شیپور بدرد کشور ما نمیخوره چون باعث اصلی گرونی خیلی چیزاست، باید دولت جلوی فعالیت این سایتهارو بگیره چون قابل کنترل نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چرا لیست رزو برندگان نامعلومه ؟اگر همه داشتن وجه پرداختی رو ک هیچ حرفی نیست !!!!یقینا عده ایی هم نداشتن ک پول رو واریز کنن ؟ من نمیدونم چرا لیست رزو رو نمیگن ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه طرح هر خانواده یک خودرو میبایست از ابتدا اجرا می شد که نشد همچنین نقل و انتقال خودرو هم باید به دو سال افزایش پیدا می کرد اونوقت معلوم می شد چه کسانی واقعاً مستحق دریافت خودرو بودند تا از این دلال بازی ها جلوگیری می شد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۵۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
همش سرکاریه اصلاً ماشینی وجود نداشته برای ثبت نام به نظر من ایران خودرو سرجمع حداکثر۵۰۰ تا ماشین تحویل فوری داشته مابقی کذب بود . ما ملت همیشه پای صحنه هم دو سه روز خوب سرکار بودیم . دلیل اینکارشون هم بخاطر کاهش التهاب قیمت خودرو در بازار بود که متاسفانه مثل همیشه نتیجه معکوس داد . و دوباره قیمت خودرو بالاتر رفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
با توجه به شرایط کرونایی در جهان ، بنز و بی ام وی خودروهای خود را با ۳۰ درصد کاهش دادند و همکنون فروش از دم قسط صورت می پذیرد و خودرو جلوی درب منزل با کامیونت مخصوص حمل شده و با احترام تحویل مصرف کننده می دهند اما در کشور عزیزمان ایران برعکس دیگر کشورهاست...
زلزله بالای ۵ریشتر میاد خونه چند برابر میشه ، کرونا میاد همچی ده برابر میشه واقعاً این رفتارهای غیر منطقی از سوی مردم است یا از سوی دولت!؟
به نظر من مردم میتونن با نخریدن به کاهش قیمتها کمک کنند اما دولت نقش پر رنگ و اساسی دارد می‌تونه بازار را کنترل کند و نظارت مستقیم و یا غیر مستقیم داشته باشد ارز مورد نیاز تولید کننده واقعی را در اختیارش بگذارد و ....
متاسفانه شاهد هستیم دولت هیچ اقدام شایسته و به نفع مردم انجام نداده بلکه به گرانی ها و بالا رفتن اجناس هم کمک کرده ...
خدا به داد مردم خصوصاً قشر متوسط و ضعیف جامعه برسه
United States of America
روحلا عظیمی
۰۴:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خدا کنه بدن ماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سایت کئ قراره باز بشه دوباره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خودرو دست دوم مدل ۹۰به بعدازخارج واردکنیدبااین کاربازارخودروبه تعادل میرسدهمکه از خودروهای مابهتره و اکثرا استقبال میکنن
Iran (Islamic Republic of)
Morteza
۰۲:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
وااای ایران به کجا رسیده برای خرید خودرو باید قرعه‌کشی بشه خودرو سازتون که نمی‌توانند خودرو مملکت تامین کنند با حداقل واردات خودرو آزاد کنید این چ وضعیتی که درست کردید کشوری ثروتمندی هستیم و مردم باید توی بدبختی زندگی کنند بسته دیگه
Netherlands
زاهد
۰۲:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چرا از واژه برنده استفاده می کنید؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خدایی قانون جدیدتون چه معنی میده که هیچ یک از اعضاء خانواده نباید پلاکی به اسمشون باشه بگید خودرو نمیدیم و خلاص این چه قانون های.....هست که میزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
باید هر خانواده فقط یک خودرو داشته باشه و بر خودروهای اضافه مالیات بگیرن. اینجوری برای مملکت ما بهتره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
دولت ومجلس باعث گرانی درهمه ضمینه های بازاراقتصادی ملت شده،مردم بهرسوی که مینگرندجای پای دللالان دولتی ومجلسی رامشاهده می‌کنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام کفش کهنه را باید تعویز کرد
ماشین کهنه را هم باید ریز ریز کرد..

به هر حال کفش های میرزا نوروز باید چه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
وقتی مصوب شده حداکثر 10 درصد سود مصوب. چرا باید اجرایی نشه؟ مگر اینکه عده ای به قصد دارن آب تو آسیاب گرانی میریزن . که اکثرا خود مدیران خودرویی ودولتی وقضایی هستن .فقط با یک بخش نامه به بنگاه ها قیمت ها کنترل میشن. یه عده نمیخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
شیپور و دیوار دلالی میکنن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سعیدمرادی
۲۳:۳۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ایران خودرو اکه میخواد ماشین دست مصرف کننده بده باید کسای که تا حالا ماشین نگرفتن از این شرکت باید به اونا ماشین بدن یکی مثل من که تو عمرم از این شرکت ماشین نگرفتم یع دونه واسه مصرف میخوان باید قرعه کشی بشه که اونم واسه مادرنمیادتحقیق کنید با کد ملی بدین سند هم سه سال بمونه دست ایران خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من سرپرست یک خانواده هستم و سه فرزند دارم. تا بحال هیچیک از اعضای خانوادم خودرو نداشتیم. پولم هم به خرید ماشین از بازار نمی رسه. اما توی قرعه کشی اسمم در نیامد. درحالیکه یک نفری یک ماشین خودش داشت و خانمش هم یک ماشین داشت. به اسم بچشون دراومد.اینها به ریش من و امثال من خندیدن. افراد دیگری هم بود که اینجوری مثل من بودن و در این شرایط با این تصمیمات غلط دولت نا امید شدن و باز هم موندیم بدون ماشین و وسیله با کلی نیاز واجب. خدا به داد ما برسه من که از دولت نا امیدم و چاره ای جز تحمل و سازش ندارم. امیدوارم خداوند جواب این بی عدالتی رو به زودی بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلیل تمام گرانی ودلال بازیهای بازارخودروومسکن فقط وفقط وجود سایت دیوار وشیپورهست هرکی میخادقیمت مالشو دربیاره میره توسایت میگرده بعدشم هرچی بودیکم بالاترمیزنه تودیوار خوب معلومه قیمتها هرروزبالاترمیره
بازاراملاکی هاراهم خراب کرده بخصوص درمورد رهن واجاره که هرکی هرچی دلش میخاد توسایت میزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
این مشکلات همه زیر سر خودشون خودرو سازانه. حالا میگین خودروسازا یه فکری کنن فعلا هم که هیشگی جلودارشون نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مردم عزیز لطف کنند از خودشان راه حل ندهند ... مملکت قانون دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من دو بار در قرعه کشی خودرو شرکت کردم منی که تو زندگیم ماشین ندارم اسمم درنیومده اونا یی که ۴و۳تاماشین دارن اسمشون دراومد کمی عادلانه کارکنین
Iran (Islamic Republic of)
A...
۲۰:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
تنهاراه حل فعلا اینه که ماشین به دست خانوارهایی برسه که اصلا ماشین ندارن نه کسایی که کلی باماشینشون کیف کردن الان دوباره ثبت نام میکنن واسمشونم درمیاد ماشین قبلی خودشون میفروشن وکسی که اصلا ماشین نداشته اسمش درنمیاد این اجحافه درحق اونایی که اصلا ماشین ندارن باید امتیازشون بیشترباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من 405برنده شده ام اما از دیروز تا حالا که میخوام پرداخت کنم پیام میده کارت بانکی با شماره ملی مطابقت نداره لطفاً پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
تاسف بارتر ازین نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بنده خودرو ندارم خوشحال میشم یکی بخرم .
متاسفانه خودروساز میده دست دلال .
اینا همگی سرکاریه.
واقعا متاسفم برای خودم . توانش رو داشتم تو این کشور نمی موندم.
Germany
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
اینا همش ترفند هستش هم ماشین بفروشن هم بازار سیاه درست کنن هم مردم روقال بزارن و بعدش به شعور من و شما بخندن. واقعا چرا ما ایرانیا زود باور هستیم!؟؟؟ ؟
اگه واقعا قانون اجرا داشته باشه و حرف از دل قدرت بربیاد همچون آقای خامنه ای حرفی که میزنن عین تیری در کمان و وسط سیبل هستش. بخدا جمع کنید این فیلم بازی‌ها رو
. کافیه دولت به کل خریداران و نمایشگاه داران اعلان کنن قیمت بالاتر از 10 درصد کارخانه جرم و حبس زندانی و شلاق داره و خریدار میتونه حق خود رو از فروشنده بازپس و جریمه بگیره. حتی منبعد کسی جرات نمیکنه ریالی افزایش بده. و این برنامه های صمت نشان از اختلاس و رانت انبوه رو میده و معلومه حالا حالاها دست بردار نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
چگونه خودروساز شرایط افرادرا بررسی می کند به نظرمی آید این کارشدنی نیست وگرنه نمی تواند7میلیون متقاضی خودرو در کشور وجودداشته باشد بیشتر اینها دلال هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
فایده نداره هر وقت قیمت بازار به قیمت کارخانه رسید اون موقع درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۸:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
کاش مشکل ما همین ارابه های مرگ باشن
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۷:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
وقتی یک محصولی انحصاری بشه و هیچ نظارتی
هم نباشه، حتما قرعه کشی هم تقلبی خواهد بود. بهترین راه، عزل مسئولین 2 خودرو ساز کشور،و سپردن مسئولیت به اشخاص دیگر می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
FARAZ
۱۷:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ما ایرانیااا واسه دور زدن همه کاری میکنیم
هیچ قانونیم جلو دارمون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
متاسفم بر مسئولینی که به عمد حال و روز خودرو رو به اینجا رسوندند از شما خائنین دور از انتظار نیست که اکثر خودروها رو برا خودتون برداشتید تا به مبلغ زیادتر به مردم بفروشید والا اگه مرض نداشتید قیمت شورای رقابت رو قبول میکردید وقتی بازار هم ده درصد بیشتر از کارخونه بود دیگه نیازی به قرعه کشی و این مسخره بازیها نبود که باز خودتون دلال بشید برید خجالت بکشید
Denmark
حسن
۱۶:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
هردم از این باغ بری میرسد، مدل جدید دلالی های خودرو 2020
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۴۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
چطوری یه نفر سه تا ماشین توی قرعه کشی برنده شده ؟؟!! احتمالش نزدیک صفره ، طرف قصدش کلاهبرداریه . از طرفی هر فرد تنها باید می توانست تنها برای یک خودرو ثبت نام کند .
پیشنهاد :
۱_ افزایش زمان در گرو ماندن سند خودرو به ۳ تا ۵ سال چون مصرف کننده واقعی معمولا دستکم ۳ تا ۵ سال از خودرو استفاده می کنه و قصد فروش نداره پس مشکلی هم با این قانون نداره .
۲_ دریافت مبلغی به عنوان پیش پرداخت ،حالا ۳۰٪ یا بیشتر یا کمی کمتر تا اونایی که میگن شرکت میکنیم و اگر برنده شدیم که حواله را میفروشیم ،برنده نشدیم هم که چیزی از دست ندادیم از گردونه شرکت در قرعه کشی کنار بروند.
Iran (Islamic Republic of)
هلیا
۱۶:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
الان مایی که خودروی شاهین رو برنده شدیم و پولمون کافی نیست باید چیکار کنیم؟!!! خوب کس دیگه میتونه استفاده کنه
خود خودرو سازا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
اون ۵۰درصد فقط و فقط با فشار دلالان حذف شد وگرنه شرایط اینجور نمیشد.من هم یکسال هست دنبال ماشینم و برنده هم نشدم.دلال هم همون بالایی ها خودشون هستند وگرنه قابل پیش بینی بود و میشد کاری کرد که به مشتری واقعی ماشین برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام عدالت کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلالی الان یه شغله تو ایران...بدون مالیات و غیره...تو یه روز به اندازه حقوق یک ماه کارمند و کارگر درامد دارن...مخصوصا تو بازار خودرو...پس چطور ولش کنن...
فقط باید ریشه دلالی خشک بشه...
مسؤلین قاطعیت
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۴:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من بدبخت آرزو یه پارس داشتم با هزار آرزو ثبت نام کردم به نام خانمم که هیچ متاسفانه بیرون نیومد
United States of America
جواتی
۱۴:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
آقا دو تا مطلب. اول این که این همه آدم هستن که دارن حواله می فروشن. اینا رو شناسایی کنید که کار راحتی هست به نظرم. ماشین هم بهشون ندین تا برسه به لیست رزرو.

دوما چرا لیست رزرو رو منتشر نمی کنید؟ چرا ضرری براتون داره آخه؟
تنها دلیلی که به ذهن مردم میرسه اینه که خودرو ساز میخواد ماشین های اضافه رو به کسایی بده که خودش میخواد نه به لیست رزرو. وگرنه لیست رزرو هم حتما باید منتشر می شد.

واقعا خواستن شفاف سازی بشه با پخش زنده؟ فقط یک دهم ماجرا رو شفاف کردن هنوز 90 درصد ماجرا داره پشت پرده اتفاق میفته
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ببینید به چه روزی افتادیم !! کشورهای دیگه خودرها رو دستشون مونده و دارن ورشکست میشن و قسطی و تسهیلات و بیمه رایگان و... روی خودرو میگذارن اما بازم کسی خرید نمیکنه ولی ما قرعه کشی میکنیم و استاندارد هم ندارن خودروها و قیمتها هم که.... !! اما بازم مردم میدوند دنبال خودرو و به هر طریقی شده خودرو را میگیرن !! واردات را آزاد و تعرفه ها را بردارند تا انقدر خودرو تو پارکینگها و نمایشگاهها و... جمع بشه که اونها بدوند دنبال مشتری !! اما چرابا اینهمه مشکلات و گذشت سالها این کار رو نمیکنند عجیبه !!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۴:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
رئیس یک شعبه بانک رو می‌شناسم که چندین سال است خودروی دارد ولی به اسم همسرش سند زده و الان هم خودش شرکت کرده و برنده شده است! کجای این عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
سید سجاد
۱۴:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خداییش این چه فرهنگیه که ایرانی جماعت داره
همه به دنبال سود آوری زیاد
اینقدر حرص نزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
این چجور قرعه کشی بوده که دلال تونسته ۳تا پژو پارس ببره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
متاسفم به سازنده دیوار وشیپور اگه تونستن جلویی ایناروبگیرن همه چیز درست میشه نمی دونم چراهرچی مردم میگن این دو سایت رو تعطیل کنند چراکسی جواب گو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
چه اشکالی داره که فیش قرعه کشی را به شخصی که ماشین ندارد و اسمش در قرعه کشی در نیامده بفروشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
وقتی مشکل ریشه ای حل نشه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز مشکل اینجاستکه ، مشکل حتی بصورت غیر ریشه ای هم حل نشده. ما به همون غیر ریشه ایش هم راضی بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام بقران هرچی دلال و نمایشگاهی من سراغ دارم ماشین برنده شده قبل قرعه کشی میگفتن باید پول بدی ب یه نفر تو ایرانخودرو برات ماشین در میاد ما اعتماد نکردیم ندادیم اما اونا پرداخت کردن و ی دنا پلاس براشون دراومد بقیه هم همینطور
ما افراد عادی عمراً بتونیم ماشین برنده بشیم
اگه دسته چک میخاست ایرانخودرو و قبل از ثبت نام پول میخاست دیگه طرف نمیتونست ب اسم هر دوست و اشنایی ماشین وبت نام کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
در فروش فوق الهاده ک شرط پیش پرداخت نصف مبلغ ماشین رو برای ثبت نام برداشتن دست دلالان باز شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خداییش خیلی ها که اسمشون در قرعه کشی در اومد و یهو باید پول کامل را در عرض ۴۸ ساعت پرداخت میکردن و نداشتن اینهمه پول یکجا بدن.مجبور شدن فیش قرعه را بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دقیقاااااااااااااً
Iran (Islamic Republic of)
حسین﷼
۱۲:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
تنها و بهترین راه دادن به خانواده های است که ماشین ندارن
وسلام
وگر نه هیچ چیزی جلو دلالی رو نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خانواده ای که ماشین نداره و یهو بهش میگن در عرض ۴۸ ساعت ۷۰ میلیون پول بده تا آخر عمر بدون ماشین می ماند.وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ما که از سال 98 داریم ثبت نام می کنیم وسرپرست خانواده هستیم و هیچ یک از اعضای خانواده ام نه خودرو دارند و نه پلاکی به اسممان است خانواده های زیادی را می شناسم که از دو شرکت خودرو ساز 5تا10تا ماشین گرفتن این چه قرعه کشی است نمی شد اولویت اول به کسانی می دادند که اعضای خانواده اش از8تا10 سال گذشته هیچ خودرویی از دو شرکت تحویل نگرفته اند واکنون هم هیچ پلاکی بنام شان نیست این عدالت مخصوص عده ای از مسئولین نظام است که در این کشور راندخوانی و دلال بازی به وجود آورده اند وگرنه راحت میشد عدالت را اجرا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
عجب!!!! مسئولان برخورد کنند و دست دلالان را قطع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مگر اینکه جلوی این دلال بازیها رو بگیرن وگرنه فایده ای نداره و قیمت خودرو در آینده گرانتر از همین حالا خواهد شد یارو میره پنج تا ده تا خودرو به قیمت کارخانه میخره میاره تو بازار آزاد دوبرابر میفروشه این که نشد باید از دلال بازیها جلوگیری بشه تا کسی که واقعا مصرف کننده است بتونه خودرو بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مگر قرار نبود با قرعه کشی حق با حقدار برسه؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خودروسازها حق نمیدونند چیه این همه سواری رودستشون مونده بازارگرمی میکنن که به زمین وساختماناشون اضافه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
رسید اما حقدار اینهمه پول نداشت که یکروزه پرداخت کنه.کاش حداقل وام میدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
باید شرایط ثبت نام به شدت سخت تر شود . هنوز کافی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
باشه شما راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خخخخخخخخخ
مگه میخوایم هواپیما بخریم!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
هرچی سختتر بشه .. مردم حریصتر و از اونور قیمت خودرو بالا میره و دست نیافتنی که هست .. دیگه کلا میشه رویا !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خیر . نمیخواهید هواپیما بخرید . اما دلال ها با پولی که از این طریق بدست می آورند میتوانند به راحتی چندین ایرباس بخرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلار داره میره برای 20000 کجایند مسئولین.

عجب ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
از عجایب دنیاست که برای خرید خودروی دلخواه باید منتظر شانس قرعه باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
پول باشه منتظر نمیمونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
فقط با نخریدن همه چی درست میشه اینا مزه پول رفته زیره زبونشون الانم فقط باید نخریم همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
اونم این خودروها که سالانه چندین هزار ایرانی رو متاسفانه از بین می برن و یا آخر عمر زمین گیر می کنند. تاثیرات روی نزدیکان و اقوام رو هم در نظر داشته باشی دیگه ...
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خجالت بکشید وقتی چیزی نیست خب معلوم وضعیت خودروها بی کیفیت همینه یکی از بدبختی می فروشه یکی از بدبختی میخره نتیجه مدیریت زشته که برازنده ایران نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین ریال
۱۱:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دوتا از دوستا من میگن پول دادیم اسممون درومده
الا نباید اینجور میشد
Iran (Islamic Republic of)
haji
۱۱:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
قشنگ معلومه که به کیا قرعه کشی کردن
منی که ۴ساله ماشینموفروختم کل خانواده مون ماشینی نیست پلاک فعال نداریم
درنیومده
معلومه که به دلالا فروختن مثل همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
وای به حالتون! با سو مدیریت کاری کردید که دیگه مردم به جای نون بازو و فکر خوردن همگی دلال شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ای داد بی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
قانونی باید تصویب شود که ثبت نام کننده ، حداقل 65 درصد مبلغ کل خودرو را قبل از ثبت نام واریز نماید . باید شرایط ثبت نام سخت گیرانه تر بشود . به طور مثال فرد ثبت نام کننده ، نباید در طول 5 سال گذشته خرید و فروش خودرو صفر یا دست دوم داشته باشد و نباید فک پلاک داشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
باید سند خودرو حداقل به مدت 3 سال در رهن کارخانه بماند ، امکان خرید و فروش حواله های ثبت نامی چه ثبت نام های چند سال اخیر و چه الآن منتفی شود ، و شرایط سخت دیگری نیز برقرار شوند . بخش خودرو باید از سایت های اینترنتی به طور کامل برداشته شود و در عوض یک سایت واحد برای ارائه آگهی های خرید و فروش خودرو صفر و دسته دوم به مردم معرفی شود . تا زمانی که زور نباشد ، این مردم عبرت نخواهند گرفت ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
تمام شرایطی که این دوخودروساز تعیین کردند، جزشرایط زور برخریداربوده، وازاین معامله سودش به جیب خودروسازان ودودش درچشم خریدار، هرچنددراین معامله، دلالان هم سودجدیدی به جیب می زنند!؟!
قیمت خودروها همچنان درحالت حباب باقی ماند و‌شما بااین قیمتها سود بردید وجیب مردم راخالی!!؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
اقا تمام این حرفها پوچه اگر دولت نمی خواد خودرو گرون
بشه خوب بزاره واردات بدون گمرگ ازادبشه
خود دولت درباره هر جنس یا کالای و..
صحبت میکنه یا داخلش ورود پیدا میکنه
اولش اون کالا کمیاب میشه بعد از مدتی
بیکباره قیمتش چندین برابر میشه و بی کیفیت تر ازقبل
بابا کم مردم رو حمیر حساب کنید
Iran (Islamic Republic of)
الهی به نام تو
۰۹:۵۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
از آنجاییکه در این طرح ها خودرو با پلاک به نام شخص تحویل مشتری میشه فقط کافیه اعلام بشه در مدت یکسال اول هر گونه سوء استفاده از این خودروها و پلاک ها بشه از جمله تصادف،سرقت و ..... قانون فقط صاحب پلاک رو میشناسه ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خواهشا کسایی که خرید فروش حواله رو انجام میدن امتیاز اشون رو لغو و با جدیت برخورد کنید تا درس عبرتی برای بقیه بشه خواهشا خبرگزاری جوان محکم پشت حق مردم به ایسته و این افراد سود جو رو به شدت محکوم کنه همه جور تا برای بقیه درس بشه و جلوی این جور کار ها گرفته بشه
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
متاسفم همه افرادی که از هر روزنه ای راهی برای دلالی و پول بیشتر وارد می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ازاول معلوم بود که این روش فروش، سرازدلالی درمیاره!؟!؟ فقط ایران خودرو وسایپا روشهای زیادی برای چاپیدن جیب مردم بلدند!؟! بااون محصولات خاک خورده وبی کیفیت، وگران!!!!! ؟؟؟؟
-
afshin
۰۹:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
وقتی شرط واریز 50 میلیون رو حذف میکنند باید منتظر سوء استفاده برخی بود تا مصرف کننده واقعی هیچی به دستش نرسه%%وقتی هم که 7 میلیون ثبت نام شد باید مراجع ذیصلاح راستی آزمایی مثل موجودی حساب افراد رو چک میکردند تا افراد دلال رو جمع میکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
چه شانس خوبی داشته ۳ تا خودرو به نامش در اومده !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ربطی به شانس نداره اینا ژن خوبایی هستن که از قبل قرعه کشی برنده شده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
وا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خب اصلا این راه و روش فروش خودرو نیست !! مشکل رو باید از ریشه حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
چندساله دارم ازخوردوخوراکم زدم به زور تونستم کمی پس انداز کنم و سواری بخرم که راحت تر بتونم به شهرستان بروم وبجای هر6ماه یکبار لااقل ماهی یکباروالدینم روببینم اما بااین دوتاقرعه کشی برنده نشدم وکسانی برنده شدن که نیازنداشتن وبازم باید صبرکنم صبرصبر.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
یه زمانی برای رب گوجه قرعه کشی میکردن ماشین بدن الان برای خود ماشین قرعه کشی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
اگر قانون می گذاشتند خانواده های که پلاک فعال دارند نمی توانند ثبت نام کنند این افتضاح به بار نمی آمد الان یک عده در خانواده چند فرزند دارند وهمه ثبت نام می کنند برای سود ویک عده هم بدون ماشین ثبت نام کرده وهیچی گیرشون نیامد .ملت هم که دیگه سنگ تمام میزارند برای این کار
Iran (Islamic Republic of)
ایستاده
۰۸:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
به جای بگیرو ببند و خط و نشون اگر فرایند کار درست بود و امکان تغییر و واگذاری امتیاز در کل فرایند ثبت نام و خرید به صورت عملی وجود نداشت، این همه حرف و حدیث به وجود نمیومد.
اشکال کار ما در کشور عدم بهبود و امن سازی فرایندهای مختلف هستش. سازمان هامون تحلیل گر ندارند که بشینه یه فرایند مثل اعطای مجوز کسب وکار و تحلیل کنه و ایراداتشو و نقاط رانتشو حذف کنه و یا بهبود بده.
Iran (Islamic Republic of)
آخخخخ
۰۸:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
الان خدا راضیه من و همسرم ۱۲ساله ازدواج کردیم هیچ پلاکی نداشتیم ماشین نداشته باشیم اونوقت شما سه تا ببری دوتا بفروشی؟؟؟البته یکی ی پژو۲۰۶ برده بود بهمون گفت۱۸میلیون ک نخواستیم ولی خدایی فروختش همون۱۸میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
شما با این طرح مسخرتون فقط دلال به دلال ها اضافه میکنید اگه شرط چک و پول بر نداشته بودید امکان رسیدن خودرو به دست مصرف کننده خیلی بیشتر بود. میگیم واردات ازاد کنید میگین دلار نداریم شما لازم نیست دلار بدین بیشتر از ذخایر بانک مرکزی دلار تو جیب مردم هست. واردات ازاد کنید فقط خودرو های ارزان قیمت و دست دوم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خلایق هر چه لایق/ اونی که نیازمند خودرو هست خودرو بهش نمی رسه/ اونی که نیاز نداره وفقط به فکر سود جویی بهش می رسه/ دوباره اونی که نیازمند خودرو هست میره از اونی که نیاز نداره و دلاله خودرو رو گرونتر از قبل می خره/ تمام خیابونا و کوچه ها و ... پر شده از خودرو بازم کمه/ یه مقدار به حمل و نقل عمومی هم که اهمیت داده نمیشه/ خودروساز محبوب و بی رقیب هم که یکه تازی می کنه و جنسهای بنجلش رو که احتکار کرده به هر قیمتی که میخواد به مردم قالب میکنه خودرویی که حداقل یک ساله جلو آفتاب تو پارکینگه/ تو این چهل و اندی سال همین جور بوده/ یادتون هست کمپین نخریدن خودرو ایجاد شده بود بین مردم چطوری مردم البته نه دلالها رو کشیدن پای خرید با وام 25 میلیونی//
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۰۸:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
این جور واگذاری ها به هیچ وجه نمیتونه وضعیت قیمتا رو اصلاح کنه و جلوی دلالی رئو بگیره بلکه بدتر هم میشه
بهترین کار کنترل قیمت در بازار هست نباید خودرویی که مثلا قیمتش 60 تومن هست در بازار 100 تومن معامله بشه جلوی این خرید و فروشها باید گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بازار را از دست دلالان رهااااااا کنید
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلالان رهااااااا را کنید از دست بازار
۱۲
آخرین اخبار