فرماندار شهرستان دهلران خبر داد؛

پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از ویروس کرونا

عسگری گفت :تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا وارد فاز اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛مجید عسگری فرماندار شهرستان دهلران در نشست با مسئولان و مدیران بانک‌ها از ابلاغ شیوه نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا خبر داد.

او بیان کرد: اعطای تسهیلات موضوع این شیوه نامه صرفاً برای صاحبان کسب و کاری که از طریق سامانه کارا به آدرس www.kara.mcls.gov.ir ثبت نام نموده و فرآیند پذیرش و معرفی آن‌ها به موسسه اعتباری طی شده باشد، امکان پذیر بوده و واحد‌های کسب و کاری که در قالب کارفرمایی و یا خویش فرمایی دارای لیست بیمه باشند و در سال گذشته فعال بوده و همچنین شاغلین آن‌ها از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده باشند و پس از شیوع ویروس کرونا (۹۸/۱۲/۰۱) نیروی کار خود را نیز تعدیل نکرده و یا نسبت به بازگشت و افزایش نیروی کار اقدام نموده باشند می‌توانند در سامانه ثبت نام نموده و صرفاً برای یک بار و حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۹ مشمول دریافت تسهیلات پیش بینی شده در تصویب نامه شوند.

عسگری  اضافه کرد: برای واحد‌های کسب و کار یکصد و بیست (۱۲۰) میلیون ریال، برای واحد‌های کسب و کاری که در رسته‌های تعطیل شده بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا قرار دارند، به ازاء هر شاغل یکصد و شصت (۱۶۰) میلیون ریال و برای رانندگان مسافربری (خویش فرمای بیمه پرداز) مبلغ ۶۰ میلیون ریال تسهیلات تعیین شده است.

فرماندار دهلران با تاکید بر اینکه تسهیلات پرداختی با نرخ ۱۲ درصد، دوساله و با تنفس سه ماهه خواهد بود، عنوان کرد: کسی که شاغل است و خود را بیکار اعلام کرده از شمول پرداخت تسهیلات خارج می‌شود.

او ۱۴ فعالیتی که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیده اند و تسهیلات به ان‌ها پرداخت می‌شود به شرح زیر بیان کرد:

۱. مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه آن

۲. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین‌راهی و موزه‌ها و موارد مشابه

۳. حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری جاده‌ای،

۴. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری

۵. دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی

۶. تولید و توزیع پوشاک

۷. تولید و توزیع کیف و کفش

۸. مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

۹. مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

۱۰. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای

۱۱. مرکز تولید و توزیع و صنایع دستی

۱۲. مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند

۱۳. آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه

۱۴. واحد‌های پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه ای، سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی

او در پایان گفت: تعداد ۲۰ بانک و موسسه مالی، برای دریافت تسهیلات در سامانه قابل انتخاب هستند و متقاضیان می‌توانند بعد از ثبت نام، بانک مد نظر خود را انتخاب نمایند.

عسگری یادآور شد: براساس اعلام مسئولین استان سهم استان از تسهیلات حمایتی ۲۱۶ میلیارد تومان است که می‌توان به حدود ۱۳ تا ۱۸ هزار نفر مبالغ ۱۲ و ۱۶میلیون تومانی تسهیلات پرداخت کرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.