سرکوب معترضان آمریکایی ۲۱ میلیون دلار هزینه روی دست ترامپ گذاشت

مقامات آمریکایی تایید کرده‌اند استقرار نیرو‌های گارد ملی به منظور سرکوب معترضان ضدنژادپرستی در ایالات متحده بیش از ۲۱ میلیون دلار هزینه برای این کشور در پی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، دفتر گارد ملی آمریکا تایید کرد به‌کارگیری نیرو‌های گارد ملی برای سرکوب اعتراضات و ناآرامی‌های ضد نژادپرستانه در ایالات متحده، تا ۱۲ ژوئن نزدیک به ۲۱.۱ میلیون دلار هزینه دربر داشته است.

بنا به اعلام دفتر گارد ملی آمریکا این هزینه شامل استقرار نیرو‌های آن در ۱۱ ایالت می‌شود. روزنامه دیلی بیست اولین بار برآورد هزینه‌های گارد ملی آمریکا در جریان ناآرامی‌های اخیر این کشور را اعلام کرد. همچنین براساس اطلاعات اعلام شده هزینه استقرار نیرو‌های گارد ملی تنها ظرف یک هفته بیش از ۱۴ میلیون دلار برآورد شد.

در جریان ناآرامی‌های اخیر آمریکا به دستور مستقیم دونالد ترامپ، حدود ۱۷ هزار نیروی گارد ملی آمریکا به منظور پشتیبانی از نیرو‌های پلیس برای سرکوب معترضان وارد عمل شدند.

در مجموع نزدیک به ۶۶ هزار و ۷۰۰ نیروی گارد ملی و اعضای نیروی هوایی آمریکا برای مقابله با اعتراضات اخیر، که در واکنش به قتل بی‌رحمانه یک شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس این کشور بوجود آمده، وارد عمل شده اند. این تعداد نیروی گارد ملی تقریبا برابر با تعداد سربازان آمریکایی است که در عراق، سوریه و افغانستان مستقر شده اند.

ترامپ بی‌اعتنا به انتقادات گسترده در به‌کارگیری گارد ملی، به سرزنش شهردار مینیاپولیس پرداخت و گفت اگر از همان روز اول چنین اقدامی (استفاده از گارد ملی) صورت می‌گرفت کار به این جا نمی‌کشید.

از ابتدای اعتراضات ضد نژادپرستی در شهر‌های مختلف آمریکا، نیرو‌های گارد ملی در شهر‌های مختلف به منظور سرکوب معترضان وارد عمل شدند. خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس از فراخوان همه نیرو‌های گارد ملی در شهر واشنگتن -پایتخت این کشور- برای مقابله با اعتراضات خبر داد. نیرو‌های امنیتی آمریکا برای مقابله با معترضان در اطراف کاخ سفید، از پلیس مبارزه با مواد مخدر این کشور کمک گرفتند.

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی، به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است. این تصاویر نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله به مدد الهی و اتحاد و مقاومت و مبارزه یکپارچه شبانه روزی مردم ستم کشیدگان مومنین مستضعفین آمریکا و مردمان مومنین مستضعفین ستم کشیدگان سر تا سر جهان به زودی زود نابودی و فروپاشی تمامی دیکتاتورها و نژادپرستان سر تا سر عالم نزدیک است پایمردی شجاعنه کنید قیام کنندگان انقلابیون با ایمان فقط بر خداوند جل جلاله توکل کنید و بر علیه فراعنه برده داران ظالم و ستمگر مجدانه ستیز کنید پیروزیتان نزدیک است و به عدل و عدالت و حق و حقوق بشری انسانی و رفاه انسانی برای همه و حق و حقوق شهروندی یکسان و عادلانه و تقسیم ثروتهای ملی عادلانه مابین مستضعفین و به صلح جهانی دست خواهید یافت از ترقها و تیر و تفنگها و توپ و تانکها و قیفو قوپیو قمپزهای شیاطین اصلا نهراسید و نترسید که خداوند جل جلاله با شما و یاری رسان شما و نابود کننده حاکمان و مدیران ومسئولان نالایق وناشایست ظالمین و ستمگران زورگویان بی منطق و قلدر ان اراذل و اوباشهای دیکتاتورهای موذی و نژادپرستان جنایتکار ناجوانمردان سر تا سر جهان است و بدانید و آگاه باشید مومنین مستتضعفین عادل عالم در جهان حاکمان و وارثان کره زمین خواهند بود .والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار