تظاهرات ضدنژادپرستی در استانبول ترکیه در اعتراض به قتل جورج فلوید

گروهی از معترضان ضد نژادپرستی در شهر استانبول ترکیه در محکومیت قتل جورج فلوید در مقابل کنسولگری آمریکا تجمع اعتراضی صورت دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، موج اعتراضات ضد نژادپرستی پس از عبور از مرز‌های آمریکا و اروپا به استانبول ترکیه هم رسید.

روز یکشنبه گروهی از مردم استانبول با برگزاری تجمعی اعتراضی قتل فجیع جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی بدست یک پلیس سفیدپوست را محکوم کردند. معترضان با حمل پلاکارد‌هایی با تصاویر فلوید و سر دادن شعار‌های ضد نژادپرستی، به سمت کنسولگری آمریکا در استانبول حرکت کردند.

موج اعتراضات ضدنژادپرستی به استانبول ترکیه رسید

پلیس استانبول اقدامات امنیتی را در خیابان‌های منتهی به کنسولگری آمریکا در پیش گرفت.

فلوید ۴۶ ساله در ۲۵ ماه می در حالی که در بازداشت پلیس شهر مینیاپولیس بود در اقدامی هولناک و نژادپرستانه به قتل رسید. آخرین جملات او، «نمی توانم نفس بکشم» به شعار معترضان ضد نژادپرستی در سراسر دنیا تبدیل شده است.

اعتراضات علیه نژادپرستی در کشور‌های مختلف ابتدا در حمایت از حقوق سیاه‌پوستان و اعلام همبستگی با مردم آمریکا انجام می‌گرفت، اما در روز‌های اخیر این اعتراضات رنگ و بوی محلی به خود گرفته است و مردم هر کشوری به بی‌عدالتی‌های صورت گرفته در حق بومیان آن کشور دست به اعتراض می‌زنند. کشور‌های مختلف اروپا طی روز‌های اخیر به صحنه اعتراضات ضد نژادپرستی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله به مدد الهی و اتحاد و مقاومت و مبارزه یکپارچه شبانه روزی مردم ستم کشیدگان مومنین مستضعفین آمریکا و مردمان مومنین مستضعفین ستم کشیدگان سر تا سر جهان به زودی زود نابودی و فروپاشی تمامی دیکتاتورها و نژادپرستان سر تا سر عالم نزدیک است پایمردی شجاعنه کنید قیام کنندگان انقلابیون با ایمان فقط بر خداوند جل جلاله توکل کنید و بر علیه فراعنه برده داران ظالم و ستمگر مجدانه ستیز کنید پیروزیتان نزدیک است و به عدل و عدالت و حق و حقوق بشری انسانی و رفاه انسانی برای همه و حق و حقوق شهروندی یکسان و عادلانه و تقسیم ثروتهای ملی عادلانه مابین مستضعفین و به صلح جهانی دست خواهید یافت از ترقها و تیر و تفنگها و توپ و تانکها و قیفو قوپیو قمپزهای شیاطین اصلا نهراسید و نترسید که خداوند جل جلاله با شما و یاری رسان شما و نابود کننده حاکمان و مدیران ومسئولان نالایق و ناشایست ظالمین و ستمگران زورگویان بی منطق و قلدر ان اراذل و اوباشهای دیکتاتورهای موذی و نژادپرستان جنایتکار ناجوانمردان سر تا سر جهان است و بدانید و آگاه باشید مومنین مستتضعفین عادل خردمند عالم در جهان حاکمان و وارثان کره زمین خواهند بود .والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار