استفاده از قدرت سیالات با محصولی دانش‌بنیان ممکن شد

یکی از مهمترین چالش‌ها در فناوری هیدرولیک، امکان هدایت و کنترل دقیق سیال هیدرولیک برای به خدمت گرفتن آن است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، استفاده از توان و قدرت سیالاتی مانند آب، روغن یا هر ماده سیال دیگری، قرن‌هاست که توسط بشر شناخته و بکار گرفته شده است. صنعت استفاده از این توان امروزه هیدرولیک نامیده می‌شود. یکی از مهمترین مسائل در حوزه هیدرولیک، فناوری است که امکان هدایت و کنترل دقیق و درست سیال هیدرولیک برای به خدمت گرفتن آن‌ها را فراهم کند.

ابراهیم مظفری، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: شیر‌های سروالکتروهیدرولیک در حقیقت دریچه‌های برنامه‌پذیری هستند که امکان کنترل توان بسیار زیاد سیال هیدرولیک برای جابجا کردن بار‌های بسیار بزرگ را با استفاده از یک سیگنال کنترلی بسیار کم­توان را ممکن می‌کنند. این تجهیز امکان کنترل بیشتری در این حوزه فراهم می‌کند و در صنایع بسیاری کاربرد دارد.

کنترل دریچه‌های سوخت با شیر‌های سروالکتروهیدرولیک

او افزد: قیمت این محصول ایرانی، تقریبا ۳۰ درصد از نمونه مشابه خارجی ارزان‌تر است و این مسئله در کنار کیفیت خوب برای این کالای دانش بنیان یک مزیت به وجود آورده است. شیر‌های سروالکتروهیدرولیک به طور وسیع در صنایع هوایی شامل بخش‌های هدایت و کنترل سیستم هیدرولیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این محصول در نیروگاه‌­ها برای کنترل دریچه‌های سوخت، در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز، صنایع خودرویی و پزشکی جهت هدایت مکانیزم‌های کنترل اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فعال فناور افزود: امروزه با توسعه فناوری‌های مرتبط با کنترل اتوماتیک تقریبا زمینه­‌های استفاده از این محصول بسیار گسترش یافته است. شاید رایج‌ترین و قابل لمس‌ترین مورد مصرف این محصول در سامانه پارک خودکار اتومبیل‌­هاست که با کنترل دقیق مدار هیدرولیک فرمان خودرو صورت می‌پذیرد.

مظفری بیان کرد: این مجموعه همواره به دنبال چالش‌های بزرگ فناوری بوده و با قدرت به سمت توسعه محصولات خود در حرکت است. عمده‌ترین برنامه‌های شرکت، تمرکز بر افزایش کیفیت محصولات جهت ورود به بازار‌های بین ­المللی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار