۳۱۶ روستا نیازمند تدوین و اجرای شبکه توزیع آبرسانی

۳۱۶ روستا در استان چهارمحال و بختیاری نیازمند تدوین و اجرای شبکه توزیع آبرسانی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهمن بنایی سرپرست گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: کلر زنی مداوم آب، دسترسی افراد به منابع آب سالم، افزایش نظارت ها، تعامل و همکاری بیشتر با شرکت آب و فاضلاب و توجه بیشتر به کلر زنی گازی منابع آب از راهکار‌های مؤثر در پیشگیری از بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا است.

او با بیان اینکه هم اکنون حدود ۳۱۶ روستا نیازمند تدوین و اجرای شبکه توزیع آبرسانی هستند افزود: این مسئله می‌تواند زمینه ساز بروز یک طغیان بزرگ در استان شود.

بنایی اضافه کرد: غلظت عناصر شیمیایی برخی از منابع آب طی سالیان اخیر افزایش یافته است و این نیازمند حفاظت از منابع آب، لایروبی مخازن آب به طور منظم است.


بیشتر بخوانید: افزایش احتمال بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا با گرم شدن هوا


بنایی یکی از راهکار‌های کلیدی در کنترل این مسئله به حداکثر رساندن رنج کلر برای پیشگیری از آلودگی‌های ثانویه بیان کرد و گفت: اولویت در شرایط طغیان استفاده از آب معدنی و بسته بندی است.

او با تاکید بر اهمیت رعایت بهداشت فردی در طغیان بیماری‌ها اظهار داشت: این تصور که در روستا به علت عدم دسترسی به آب با طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا روبه رو هستیم درست نیست و حتی در شهر‌ها به علل مختلف از جمله عدم سالم سازی سبزیجات وارده از استان‌های همجوار شاهد بروز طغیان بیماری در سال‌های گذشته بوده ایم.

بنایی رعایت این موضوع حتی در جوامع شهری را حائز اهمیت برشمرد و افزود: آب، غذا، انگشتان، مدفوع و مگس هر کدام می‌توانند به عنوان راه‌های انتقال بیماری‌ها موجب بروز طغیان بیماری شوند.

او ادامه داد: شیوع بیماری کرونا اهمیت موضوع توجه به بهداشت دست‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.

بنایی گفت: فنس کشی اطراف چشمه‌ها نیز می‌تواند تا حد قابل توجهی از بروز طغیان‌های ناشی از مصرف آب آلوده پیشگیری نماید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار