انگلیس آماده موج بزرگی از اعتراضات در تابستان می‌شود

مشاور نخست‌وزیر انگلیس از احتمال وقوع موجی از اعتراضات در این کشور و هشدار به دولت و پلیس برای مقابله با آن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت، یکی از مشاوران دولت لندن معتقد است انگلیس باید تابستان امسال خود را برای موج بزرگی از اعتراضات آماده کند.

«کلیفورد استات» از مشاوران نخست وزیر انگلیس ترکیب برخی مسائل از جمله نابرابری، خشم از عملکرد پلیس، اعمال اجباری قوانین محدودیتی ویژه ویروس کرونا و نارضایتی و خشم از نقض مقررات قرنطینه از سوی دومینیک کامینگر، مشاور دولت را از جمله عواملی دانست که می‌توانند آتش اعتراضات جدی را در این کشور شعله ور کند.

ایندیپندنت به نقل از استات نوشت از دولت و پلیس انگلیس خواسته شده خود را برای مقابله با نوعی اخلال جدی عمومی، در سطح آشوب‌های سال ۲۰۱۱، آماده کنند. بویژه آنکه اعمال محدودیت‌ها در زمینه آزادی شهروندان بار دیگر در دستور کار قرار گیرد.

مشاور ارشد بوریس جانسون تاکید کرد اگر پلیس انگلیس برای ایجاد روابط مثبت با عموم، سرمایه گذاری نکند، تابستان امسال شاهد اختلال و بی نظمی‌های عمومی جدی در سطح کشور خواهیم بود.

پیشتر سخنگوی رسمی نخست وزیر انگلیس به اعتراضات اخیر در لندن و خشم هزاران لندنی از نژادپرستی در جامعه انگلیس واکنش نشان داد و مدعی شد که از نظر بوریس جانسون، انگلیس کشوری نژادپرست نیست.

اظهار نظر سخنگوی بوریس جانسون در حالی مطرح می‌شود که اعتراضاتی تحت عنوان «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در نقاط مختلف انگلیس در حال پیگیری است. روز یکشنبه هزاران معترض خشمگین انگلیسی ضمن تظاهرات در برابر سفارت آمریکا در لندن به خاطر قتل جورج فلوید، نژادپرستی موجود در کشورشان را محکوم کردند.

در پی شکل گیری اعتراضات ضد نژاد پرستانه در آمریکا پس از قتل فجیع یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس سفید پوست، بسیاری از کشور‌ها نگران هستند که ناآرامی‌ها در آمریکا جرقه اعتراضات در کشور‌های آن‌ها را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چونکه دختر 12 ساله سیاه پوست و حجابی را
اینجور که خانواده اش میگویند
مجبور به پرت شدن در اب میکنند و خفه میشود
آخرین اخبار