جاسوسی ۳۲ هواپیمای شناسایی در مرز‌های روسیه طی هفته گذشته

یک روزنامه روسی از جاسوسی ۳۲ هواپیمای شناسایی در طول مرز‌های روسیه طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه رسمی نظامی «کراسنایا زوزدا» روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد در مجموع ۳۲ فروند هواپیمای جاسوسی خارجی هفته گذشته در طول مرز‌های این کشور پرواز‌های شناسایی انجام داده اند.

این نشریه در نمودار هفتگی خود نشان داد جت‌های جنگنده روسیه چهار بار به منظور رهگیری هواپیما‌های خارجی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. روسیه در این مدت همچنین چهار پهپاد ناشناس را که نزدیک مرز‌های روسیه در حال انجام عملیات شناسایی بودند رهگیری کرد.

هیچ موردی از نقض حریم هوایی روسیه گزارش نشده است.

آمریکا و کشور‌های عضو ناتو اغلب هواپیما‌ها و پهپاد‌هایی را برای انجام عملیات شناسایی، به مرز‌های روسیه در دریای بالتیک، دریای سیاه نزدیک شبه جزیره کریمه و کراسنودار اعزام می‌کنند.

هفته گذشته، وزارت دفاع روسیه از رهگیری چند بمب‌افکن راهبردی آمریکایی B-۱ B را بر فراز دریای بالتیک و سیاه خبر داد. جنگنده‌های سوخو-۲۷ P و سوخو-۳۰ SM را از پایگاه‌هایی در جنوب و غرب برای رهگیری بمب‌افکن‌ها اعزام شدند.

نیرو‌های دفاع هوایی روسیه به طور منظم صد‌ها فروند هواپیمای ناتو را که نزدیک مرز روسیه پرواز می‌کنند، رصد می‌کند. روسیه برخی اوقات جت‌های جنگنده خود را برای رهگیری هواپیما‌های نظامی به خارج از حریم هوایی خود اعزام می‌کند. این کشور مکرر پرواز‌های پهپاد‌های آمریکا و ناتو و رزمایش جنگنده‌ها نزدیک مرز‌های خود را محکوم و اعلام کرده است رفتار‌هایی از این دست موجب بروز تنش می‌شوند. ناتو تاکنون به این اعتراض‌ها توجهی نکرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار