مراکز مشاوره ژنتیک بهزیستی بازگشایی می‌شوند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: مراکز مشاوره ژنتیک دولتی و غیر دولتی تحت پوشـش بهزیستی با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

مراکز مشاوره ژنتیک بهزیستی بازگشایی می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان از بازگشایی مراکز مشاوره ژنتیک در زنجان خبر داد و گفت: پروتکل بهداشتی بازگشایی مراکز مشاوره ژنتیک به منظور اطلاع رسانی به تمامی مراکز مشاوره ژنتیک دولتی و غیر دولتی تحت پوشـش جهت رعایت مفاد آن ابلاغ گردیده و این مراکز با رعایت دقیق موارد بهداشتی کارخود را آغاز خواهند کرد.


 محمدی با بیان اینکه ۵۰ درصد معلولیت‌ها بدلیل اختلالات ژنتیک است و ۱۹هزار اختلال ژنتیکی شناسایی شده اند که بهزیستی با مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج تلاش می‌کند میزان تولد کودکان معلول را کاهش دهد، یادآور شد: در حال حاضر یک مرکز مشاوره ژنتیک دولتی در شهرستان‌ زنجان و یک مرکز ژنتیک غیر دولتی در شهرستان خدابنده فعالیت می‌نمایند.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت ادامه خدمات تخصصی مشاوره ژنتیک و به منظور حفظ سلامت پزشکان، پرسنل مراکز مشاوره ژنتیک و نیز خانواده‌های مراجعه کننده و باتوجه به قرارگیری معلولین جزو گروه پر خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹، پروتکل بازگشایی مراکز مشاوره ژنتیک با هدف به حداقل رساندن خطر سرایت بیماری در مراکز مشاوره ژنتیک و انجام کلیه خدمات این مراکز به صورت ایمن ارائه گردید.

این مقام مسئول با بیان اینکه نوبت بیماران، از قبل بصورت تلفنی به آن‌ها اطلاع رسانی شود به گونه ای که با حضور به موقع در وقت مقرر، حداقل تعداد بیمار در اتاق انتظار حضور داشته باشد، عنوان کرد: به مراجعین تاکید شود در زمان مقرر و بر اساس نوبت گرفته شده مراجعه نمایند.

محمدی با اشاره به اینکه در زمان هماهنگی تلفنی جهت تاریخ و ساعت ویزیت، می بایست غربالگری مراجعه کنندگان از نظر داشتن تب، سرفه، سابقه تماس با فرد مبتلا به کووید ۱۹ و ... صورت پذیرد، خاطر نشان کرد: در صورت وجود علایم بیماری کووید۱۹، ارائه خدمات تا زمان درمان به تعویق می‌افتد.

مدیرکل بهزیستی یادآورشد: مراجعین در زمان حضور در مراکز می بایست از ماسک استفاده نمایند و اطلاع رسانی جهت الزام مراجعین درخصوص ممنوعیت آوردن همراه (مگر در موارد ضروری) انجام گردد و تا حد امکان از ورود همراهان جلوگیری به عمل آید.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.